Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

A jaký jste pivař vy? Najdete se?

6. červen 2016  České nápoje   komentáře (0)  858 x

Společnost Pivovary Staropramen na základě výsledků průzkumu „Setkávání na pivu!“, který pro ni zrealizovala výzkumná agentura IPSOS, připravila tzv. typologii pivařů. Dala dohromady čtyři skupiny osob, pro něž jsou charakteristické určité vzorce chování při pití piva. V českých hospodách tak můžete narazit na štamgasty, pařmeny, víkenďáky – těch je dokonce mezi českou populací nejvíc – a usedlé. Kam byste se zařadili vy?

Typologie pivařůTypologie pivařů

Štamgasti - „Na jedno pivánko na žízeň není nikdy moc brzy…“

Štamgast si na pivo udělá čas kdykoli. V drtivé většině jde o muže, kterému je více méně jedno, jestli jde o desítku nebo ležák, stojí-li před ním točené nebo jestli na něj doma čeká vychlazený lahváč. Jeho měsíční spotřeba se pohybuje těsně pod 30 litry, což jasně dokazuje, že den bez piva se v životě štamgasta objeví jen výjimečně.

Štamgast má ze všech čtyř typů nejvíc přátel, s kterými si „na jedno“ pravidelně sedne. Nejčastěji jde o kamarády z dětství nebo kolegy z práce. Jsou velmi konzervativní a zároveň spontánní, nevyužívají moderní sociální sítě, domlouvají se výhradně po telefonu, často stačí SMSka s prostým vzkazem, ve kterém je smluvený čas a místo. Štamgast drží slovo, když se řekne, že se jde na pivo, nezajímají ho panáky ani jídlo. Průměrná štamgastova útrata se pohybuje kolem dvoustovky.

Pařmeni – Dneska to rozjedem!“

Pařmen má mnoho podobných rysů jako štamgast. Opět jde především o muže, přičemž mezi deseti pivaři najdeme hned devět pařmenů a pouze jednu pařmenku. Pivo mají stejně jako štamgasti hodně rádi, vypijí ho více než 25 litrů měsíčně. I domluva na pivní sraz je velmi podobná. Žádný Facebook, klasický telefonní hovor nebo SMS zpráva jsou osvědčenou volbou. Desítka nebo ležák není pro pařmena zásadní otázka, nejdůležitější je, že pivo chutná a je ho dost.

Největším rozdílem je ale frekvence a intenzita s jakou pařmeni pivo konzumují. Pařmenům stačí vyrazit do společnosti jednou za týden, ale když už mají pivo před sebou, stojí to za to.  I proto se nezřídka stane, že pařmen odchází z hospody o více než 300 Kč chudší. Stejně jako štamgast se nejčastěji potkává s kolegy z práce nebo s přáteli z dětství, oproti frekventovanějším (nebo naopak těm velmi příležitostným) pijákům se častěji potkávají s kamarády po sportu.

Víkenďáci – Proberem to příští týden u piva, ne?“

Víkenďáků je v české populaci nejvíce. Pivo mají rádi, ale nevypijí ho zdaleka tolik jako štamgasti nebo pařmeni. Průměrně je to méně než 10 litrů měsíčně. Najdeme mezi nimi i vyšší procento žen, kterých je mezi víkenďáky až jedna třetina. Víkenďáci se potkávají maximálně jednou týdně (a to samozřejmě před nepracovním dnem), někdy i výjimečněji. Protože chodí na pivo méně často, jejich společné akce jsou o to precizněji naplánované. Řada telefonních hovorů a vytváření událostí na Facebooku je běžnou praxí, které víkenďák rád využívá.

Víkenďák netrvá ani na klasické hospodě. Když se mezi sebou domluví, nemají s tím problém, ale když je chuť, můžou se potkat i například v kavárně. Průměrná útrata zpravidla nepřesáhne dvě stě korun.

Usedlí - „Ráda tě zas po delší době uvidím. Nezajdeme posedět?“

Mezi usedlými nalezneme největší procento žen a to téměř ve čtyřech případech z deseti. V pivní populaci jich je celých 35% a holdují především pivu lahvovému, kterého vypijí téměř třikrát více než piva točeného. Přesto usedlí vypijí měsíčně zhruba 15 piv, což je oproti štamgastům „pouhá“ čtvrtina měsíčního pivního příjmu. Větší konzumace lahváčů vychází z toho, že usedlí se nejčastěji potkávají společně u někoho na návštěvě. Velmi často jde o rodinné grilování nebo narozeninové oslavy. Když už usedlí vyrazí do společnosti, sází na jistotu – navštíví podnik, který je všem dobře známý, ve kterém se cítí dobře a téměř vždy se v něm vaří česká kuchyně.

Podobně jako u víkenďáků se i usedlí potkávají večer před nepracovním dnem a ještě s nižší intenzitou, někdy i třeba jen jednou za měsíc. Jde především o starší lidi, kteří mají už své rodiny a na pivo už nemají tolik času jako jejich mladší kolegové. I když se usedlí potkávají pouze jednou za čas, za pivo příliš neutrácí, stejně jako u víkenďáků v restauraci neutratí více než 200 Kč.

***

Typologie pivařů vychází z výsledků průzkumu na téma souvislosti mezi přátelstvím a chozením na pivo, který pro společnost Pivovary Staropramen zrealizovala výzkumná agentura IPSOS v průběhu března až dubna 2016. Dotazování proběhlo prostřednictvím metody CASI a na vzorku 800 respondentů patřících do tzv. pivní populace. Tzn., že byli dotazováni lidé, kteří si alespoň jednou do měsíce dají pivo, a ze 70 % převažovali muži.

Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist