Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Budějovický Budvar zveřejnil výsledky za rok 2015

1. srpen 2016  České nápoje   komentáře (0)  843 x

Budějovický Budvar, n. p. zveřejnil auditované obchodní a ekonomické výsledky roku 2015. Objem prodaného piva se loni meziročně zvýšil o 9,9% na objem 1 601 938 hektolitrů. Tento nárůst potvrdil dlouhodobý trend: za 10 let se výstav pivovaru zvýšil o 39% a od roku 1991 o 226%. Loňský prodej piva byl zároveň nejvyšší během 120 let existence podniku.

Logo Budějovického BudvaruLogo Budějovického Budvaru

Prodej klíčového druhu piva – tedy světlého ležáku Budweiser Budvar – vzrostl o 12%. Ležáku Pardálu Echt se prodalo o 9% více. Prodej piva baleného v lahvích se zvýšil o 10% a prodej plechovek stoupl o 29%. Prodej piva v tuzemsku vzrostl o 9% a export se zvýšil o 10,5%. Na celkovém exportu piva z České republiky se loni Budějovický Budvar podílel z 21,7%.

„Za těmito výsledky stojí jednak vysoká kvalita piva založená na tradici a osvědčených řemeslných postupech, jednak práce všech 653 zaměstnanců pivovaru,“ říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Budějovický Budvar byl loni obchodně úspěšnější, než byl průměr českého pivovarnického průmyslu a díky tomu zvýšil i podíl na české produkci piva z 8,5% na 9,08%.

Velmi dobré obchodní výsledky se samozřejmě promítly do hospodaření. „Výsledky ve všech směrech překonaly plánované očekávání. Výkony dosáhly hodnoty 2,47 miliardy korun – meziročně o 5,6% více. Zisk před zdaněním pak meziročně stoupl o 13,8% na 349,8 milionu korun,“ upřesňuje Ing. Petr Žáček, ekonomický ředitel Budějovického Budvaru. Zisk byl vytvořen především v provozní oblasti a jeho hlavním zdrojem byly vyšší tržby za prodej piva. „Pozitivní byl také vliv stabilního kurzu koruny a také úspory v nákladech, kterých jsme dosáhli při nákupu energií, režijního materiálu i služeb,“ doplňuje Petr Žáček. Podnik loni vynaložil na investice a opravy 302,1 mil. Kč. Investice směřovaly například do opravy budovy stáčírny lahví, stavby přetlačného sklepa, nákupu dopravních prostředků nebo IT.

Pivovar se v roce 2015 přiblížil hranici svých výrobních a logistických možností. Aby podnik mohl pokračovat ve svém dlouhodobém rozvoji, musí v nejbližší budoucnosti rozsáhle investovat. Další rozvoj podniku podporuje i jeho zakladatel. Proto byla loni v orgánech podniku projednána „Strategie rozvoje podniku pro roky 2015-2020“, která obsahuje plán rozsáhlé investiční výstavby v hodnotě cca 1,5 miliardy Kč. „Do konce roku 2019 by tyto investice měly umožnit zvýšení výrobních kapacit o 20%. Realizace Strategie rozvoje podniku je již v plném proudu. Byl ukončen její první projekt – přetlačné tanky – a zároveň probíhá upgrade ERP systému. Právě nyní zahajujeme výstavbu moderního logistického centra,“ vysvětluje Ing. Adam Brož, Ph.D., MBA, sládek Budějovického Budvaru. Logistické centrum bude vybaveno nejmodernější skladovací a přepravní technologií a po jeho dokončení v roce 2018 se zlepší dopravní situace na Kněžskodvorské ulici. „Zahájili jsme také projektovou přípravu k rozšíření sklepů a stáčírny lahví. Vše by mělo být hotové v roce 2020,“ uzavírá Adam Brož.

Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist