Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

I na vesnici jsou pivaři náročnější

1. říjen 2021  České nápoje   komentáře (0)  1429 x

Síť COOP, která provozuje zhruba 2500 převážně venkovských prodejen, dlouhodobě patří mezi největší retailové prodejce piva v České republice. Statistiky z posledních let pak ukazují další výrazný nárůst prodeje piva v obchodech na vesnici a v menších městech. Podle Lukáše Němčíka, ředitele rozvoje sítě COOP, například v roce 2020 prodej piva v průměru rostl o zhruba 12,5 %, trend potvrzuje i letošní rok s dosavadním 17 % růstem. „Samozřejmě se na růstu podílela pandemie, celkově však jde o dlouhodobější vývoj,“ doplňuje Němčík.

Ilustrační obrázekIlustrační obrázek

Čísla potvrzují i statistiky Plzeňského Prazdroje, podle kterých vzrostl prodej piva z koncernu v síti COOP za rok 2020 o 13 %  a COOP patří obecně mezi nejrychleji rostoucí prodejce. Zároveň se ukazuje, že zákazníci jsou v regionech více konzervativní. To je vidět například na prodeji nealkoholických ochucených piv či plechovkových piv. Obě tyto kategorie rostou, jejich prodeje jsou však v porovnání s celostátním průměrem zhruba poloviční. Vesničtí pivaři se dnes už zdaleka nespokojí jen s levnými pivy, ale výrazně roste i obliba ležáků.

Novým silným trendem je prodej piv z regionálních pivovarů. Jejich prodej často rostl až o desítky procent a dnes představují v některých prodejnách až zhruba pětinu všech prodaných piv.

V souvislosti s nárůstem obliby regionálních piv některé prodejny COOP dokonce zřizují speciální pivotéky s kompletní nabídkou lokáních piv. Nejvíce v tomto konceptu pokročil Konzum v Ústí nad Orlicí, ten takových pivoték zřídil už 10 a aktuálně nabízí piva z dvanácti minipivovarů. Mezi ně patří například pivovary Clock Potštejn, Neratov, Žamberský kanec, Rampušák Dobruška či Agent z Olešnice v Orlických horách. V pivotékách si lze vybrat z 60 druhů, protože jde o nefiltrovaná piva s kratší trvanlivostí musejí se prodávat chlazená. Podle Miloslava Hlavsy, ředitele družstva Konzum, se  rozšiřování nabídky o piva z místních pivovarů ukázalo jako dobrý krok a jejich zvyšující se prodej paradoxně nijak nesnižuje prodeje ostatních piv.

COOP ve spolupráci s Plzeňským Prazdrojem ale i dalšími pivovary také rozvíjí na vybraných prodejnách koncept prodeje chlazených sudů, ty si mohou zákazníci nakupovat bez objednání rovnou na prodejnách ze speciálně zřízených velkých ledniček a zároveň si mohou půjčit potřebné vybavení k čepování. Oproti loňskému roku se takto prodalo o 25 % sudů více. „Aktuálně prodáváme sudy ve zhruba 120 prodejnách COOP a plánujeme tento počet zdvojnásobit“, říká Josef Jukl, manažer pro klíčové zákazníky Plzeňského Prazdroje. Největší poptávka je podle Jukla po 30 litrových sudech, roste však zájem i po 15 litrových sudech.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

3.33 hvězdiček / Hodnoceno: 6x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist