Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Patron zabodoval, Gambrinus pokračuje zlepšováním piva v hospodách

7. listopad 2016  České nápoje   komentáře (0)  584 x

Jedna z nejzajímavějších propagačních aktivit roku 2015 přinesla své hmatatelné výsledky, a to nejen prestižní ocenění Effie. Kampaň Patron zmírnila předsudky vůči pivu Gambrinus a přiměla lidi ho znovu ochutnat, což byl cíl. V návaznosti na Patrona se letos pivovar vydal na pomoc do hospod.

Patron zabodoval, Gambrinus pokračuje zlepšováním piva v hospodáchPatron zabodoval, Gambrinus pokračuje zlepšováním piva v hospodách

Připomeňme si ve zkratce (bližší popis níže), co se událo. Pivovar Gambrinus, jako přední výrobce českých piv dlouhodobě bojoval s mýty kolem způsobu výroby a kvality svého piva. Málo platné byly obrovské investice do kvality, do šetrných procesů stabilizace piva, do kvalitních českých pivovarských surovin. Proto se rozhodl realizovat jednu z nejvíce diskutovaných akcí minulého roku, kdy na několik týdnů převlékl Gambrinus své pivo za mok z fiktivního minipivovaru v Čepicích na Klatovsku. „Byli jsme přesvědčeni o špičkové kvalitě našeho piva. Dokazovaly nám to nejen degustační zkoušky sládků v našem pivovaru, ale také úspěchy z degustačních soutěží. Bylo nám jasné, že čelíme mýtům, které mnozí šíří, aniž by pivo ochutnali. Proto jsme se pro tuto netradiční kampaň rozhodli. Nechtěli jsme nikoho napálit, ani pivaře, ani minipivovary. Jen jsme chtěli, aby naše pivo ochutnali lidé bez předsudků, které vůči Gambrinusu třeba měli. Jak se ukázalo, většina pivařů nás pochopila, za to jim patří dík,“ říká Marek Dvořák manažer značky Gambrinus.

Akce pivovaru nezůstala bez povšimnutí, a pokud se zeptáte pivařů, většina si reklamu vybaví a má na ni utvořený vlastní názor. Vedle toho, že se stala tématem k diskuzi, měla i kýžený výsledek, který pivovar sledoval. Lidé jeho pivo znovu ochutnali a změnili na něj dosud vyhraněný názor.

Čísla dokázala, že Patron zafungoval
TNS AISA průběžně pro pivovar Gambrinus monitorovala, jaký na jeho pivo mají po kampani názor pivaři. Každý měsíc, pokaždé na jiném vzorku 480 pivařů, zkoumá jejich názory na pivo Gambrinus, celkově je za rok dotázáno 6000 pivařů.  „Průběžným dotazováním jsme zjistili, že od léta 2015 do konce roku 2015 vzrostl podíl konzumentů piva, kteří podle svého vyjádření nemají žádné bariéry ve vztahu ke značce Gambrinus. Zatímco před loňskou komunikační kampaní to bylo 52 %, v závěru roku se jejich podíl dostal na 56 %, což je sice na první pohled malý, ve skutečnosti však velmi cenný posun,“ komentuje TNS AISA výsledky průzkumu.

Patron 2.0 aneb Strážci výčepu
V návaznosti na Patrona Gambrinus se letos vydal na pomoc do 2 000 hospod v rámci akce „Strážci výčepu“. Další základní otázkou, kterou se totiž pivovar zabývá, je, v jakém stavu se pivo dostane k pivaři v půllitru. „Víme o tom, že ne vždy se naše pivo dostane k pivařům v tak dobré kondici, v jaké ho uvaříme. Proto v tuto chvíli investujeme a budeme investovat více peněz i energie do vzdělávání a práce s hospodskými. Kromě společné práce na zlepšování kvality čepovaného piva chceme propagovat hospody, kde se čepuje skvělý Gambáč,“ uzavírá Marek Dvořák s tím, že další akce, které v podobě Patrona pivovar odstartoval změny, mohou  lidé očekávat i v budoucnu.  

Patron – aneb Co se stalo na jaře 2015
Na několik málo týdnů nechali lidé z pivovaru Gambrinus vzniknout minipivovar v obci Čepice na Klatovsku. Ač se v něm reálně nikdy pivo nevařilo, byl nástrojem pro nabídku piva této značky do devíti hospod v Praze a Plzni a na tři kulturní akce v těchto městech. Celkem 300 sudů Nepasterizované desítky Gambrinus a Nefiltrovaného ležáku Gambrinus ze standardních várek bylo naraženo v květnových týdnech na velice pro toto pivo netradičních místech, tedy tam, kde se Gambrinus ve většině případů nečepoval. Celkově se tak vypilo několik desítek hektolitrů piva Gambrinus. O akci nevěděli ani hospodští, kteří pivo odebírali a čepovali, ani pivaři, kteří ho do poslední kapky vypili. Účelem celé akce bylo nechat Gambrinus ochutnat třeba i ty, kteří jej byť jen okusit odmítají, proto byl zvolen tento způsob. „Nechtěli jsme nikoho podvádět nebo naštvat. Jen jsme přesvědčení, že vaříme dobré pivo a lidem většinou chutná,“ říká Marek Dvořák, marketingový manažer značky Gambrinus, který měl celý projekt na starost.  „Pivo z Čepic na Klatovsku, tedy Gambrinus v utajení, se u pivařů a hospodských setkalo s hodně příznivými reakcemi. Jeho vyvážená chuť, která je předmětem časté kritiky, v tu chvíli byla hodnocena těmi, co jen ochutnali, jako benefit. Ve všech případech jsme měli opakované objednávky na dodání dalšího piva,“ dodal Marek Dvořák.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

2 hvězdiček / Hodnoceno: 4x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist