Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Ve Staropramenu vaří tak trochu netradiční jedenáctku

16. květen 2017  České nápoje   komentáře (0)  622 x

Může se zdát, že je jedenáctka „pouze“ něco mezi desítkou a dvanáctkou, jinak že se od těchto piv ale příliš neliší. Může to tak být, ale nemusí. Právě trochu jinou cestou se rozhodli jít v roce 2010 ve Smíchovském pivovaru. „Pokud bychom vzali stejnou recepturu, ale pouze upravili stupňovitost Staropramenu Výčepního a Ležáku, vzniklo by pivo sice kvalitní, ničím by ale nad ostatními nevyčnívalo. To nám přišlo málo,“ říká sládek Jan Špaček, který za recepturou Jedenáctky stojí.

Ve Staropramenu vaří tak trochu netradiční jedenáctkuVe Staropramenu vaří tak trochu netradiční jedenáctku

Klíč k jedinečné Jedenáctce se ukázal být skrytý v surovinách. Už při přípravě první várky použili na Smíchově sedm druhů chmele a hned tři druhy sladu: český, bavorský a karamelový. A právě netradiční použití karamelového sladu při přípravě světlého ležáku dělá ze Staropramenu Jedenáctky originální a výjimečné pivo. Jedenáctka je navíc připravena metodou čtyřnásobného chmelení, která je pro Staropramen typická.

Vzniklo pivo, které zaujme svojí nádhernou sytou barvou. Když si k němu přivoníte, ucítíte nejprve chmelové aroma doprovázené jemnou karamelovou vůní, která ale oproti tmavým nebo polotmavým pivům není dominantní. Ve chvíli, kdy Jedenáctku ochutnáte, vnímáte nejdříve lehký karamelový nádech, na který navazuje jemný a nevtíravý hořkosladký „dojezd“. Ten povzbuzuje k dalšímu napití.

„Karamelové slady se běžně používají na polotmavá a tmavá piva. Pokud se sladu ve spojení se světlým pivem ale použije jen málo, dodá mu zajímavou chuť a vůni, už však tolik neovlivní barvu. Navíc fakt, že se v případě Staropramenu Jedenáctky stále pohybujeme v kategorii světlých piv, mnoha zákazníkům vyhovuje, protože polotmavá piva už jsou na ně příliš chuťově výrazná,“ dodává sládek Jan Špaček.

Staropramen Jedenáctka se v roce 2015 stala vítězem degustační soutěže České pivo vyhlašované Českým svazem pivovarů a sladoven a potvrdila tak své výsadní místo v segmentu jedenáctistupňových piv. Už rok po svém uvedení na trh totiž získala první cenu v kategorii jedenáctistupňových piv na soutěži Pivní pečeť.

„Češi čím dál častěji sahají po ležácích (jedenáctkách a dvanáctkách). Zatímco ještě v roce 2007 v 64 % případů zvolili výčepní piva a pouze v 33 % ležáky, v roce 2015 byl už poměr vyrovnaný 47,2 % ku 46,6 %. Zbylých 6,2 % pak tvoří různé pivní mixy, speciály a piva nealkoholická. I tento segment rok od roku roste, za čímž stojí nejen vznik minipivovarů, které se na vícestupňová piva často specializují, rostoucí nabídka velkých pivovarů, ale především fakt, že konzumenti  jsou více otevření zkoušet v pivním světě nové chutě,“ vysvětluje Senior Brand manažerka značky Staropramen Petra Chovancová.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

1 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist