Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Životní styl Čechů se sice mění, ale pivo jim dál chutná

6. únor 2018  České nápoje   komentáře (0)  252 x

Český svaz pivovarů a sladoven představil aktuální data z dlouhodobé studie Pivo v české společnosti připravované Centrem pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR (CVVM). Tradiční zlatý mok alespoň občas pije 87 % českých mužů. Mezi ženami se v roce 2017 k alespoň občasnému pití piva přihlásilo 59 %. Muži se napijí piva v průměru třiapůlkrát týdně, ženy méně než dvakrát za týden.

Životní styl Čechů se sice mění, ale pivo jim dál chutnáŽivotní styl Čechů se sice mění, ale pivo jim dál chutná

V průběhu posledních tří let se k sobě přiblížily podíly mužů konzumujících pivo v jednotlivých věkových skupinách. „Zatímco donedávna platilo, že o něco více konzumentů piva je mezi muži ve věku 30-44 a 45-59 let, v letošním roce se podíly ve všech věkových skupinách usadily těsně okolo
87 %,“
komentuje autor průzkumu Jiří Vinopal z CVVM. Podle slov Martiny Ferencové, výkonné ředitelky Českého svazu pivovarů a sladoven, dlouhodobě pozorujeme, že životní styl Čechů se proměňuje. Odráží se to v jejich stravovacích návycích i v četnosti společenských kontaktů, které zčásti nahradila virtuální komunikace na sociálních sítích. Za pozitivní zprávu považuje fakt, že obliba piva neklesá. Podíl konzumentů dlouhodobě osciluje okolo 90 % u mužů a 60 % u žen.

Týdenní spotřeba: muži skoro 9 půllitrů, ženy lehce nad dva

Ženy týdně vypijí v průměru o něco více než dva půllitry týdně, stejný parametr u mužů meziročně vyrostl o jeden půllitr týdně na necelých devět. K nárůstu podílu došlo také na obou pólech spektra, tzn., přibylo těch, kteří vypijí nejvýše dvě piva za týden, i těch, kteří udávají konzumaci více než 14 půllitrů týdně. Podíl v ostatních skupinách se v této kategorii snížil. Průměrná spotřeba u mužů klesá s rostoucím vzděláním, u žen systematické rozdíly tohoto rázu v posledních letech pozorovat nelze.

Češi pivo milují a na tom se nic nemění. Svědčí o tom boom pivovarů i nabídka nejrůznějších pivních speciálů, které vycházejí vstříc aktuálním chuťovým preferencím spotřebitelů,“ říká Ferencová a dodává: „Mnoho pivovarských skupin buduje například úspěšné sítě vlastních franšízových hospod, kde si zákazníci mohou vychutnat pivo z tanku. Tento trend je patrný nejen u nás, ale také v zahraničí. Česká hospoda stejně jako české pivo má ve světě zvuk.“

Infografika: Pivo v české společnosti

Muži pijí pivo dvakrát častěji než ženy

Průměrný počet dnů v týdnu, ve kterých si konzumenti dají pivo, se pohybuje nad hranicí tří a půl dne u mužů a nad hranicí jednoho a půl dne u žen. Současně lze výsledky vyjádřit i tak, že alespoň dvakrát týdně si pivo dá 76 % mužů a 39 % žen (z těch, kteří pivo vůbec někdy pijí).

„Nadále platí, že kromě mužů a žen se další sociodemografické skupiny v počtu dní vzájemně nijak významně neodlišují; dlouhodobě se pouze ukazuje, že všechny starší věkové kategorie pijí pivo
o něco častěji, tj. jejich průměr se blíží spíše čtyřem dnům, než skupina nejmladších (18 – 29), u nichž se průměr dlouhodobě udržuje na hranici tří dnů v týdnu“,
doplňuje Jiří Vinopal.

Pivní speciály táhnou

Od předchozího šetření posílila o 6 % skupina mužů, kteří se zajímají o to, jak a z čeho se pivo vyrábí. „Roste zájem o piva vyráběná v Česku méně tradičními postupy, jako jsou piva nefiltrovaná, svrchně kvašená nebo třeba pšeničná. Jen na Dnech českého piva v září loňského roku se sešlo více než osmdesát pivních speciálů,“ říká Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů
a sladoven.

Posun spotřebitelských preferencí je patrný i z dat týkajících se zájmu o značku nabízeného piva
a loajality k určité značce. Z výzkumu vyplynulo, že v porovnání s rokem 2015 mírně pokleslo procento mužů, kteří se pokaždé zajímají o značku nabízeného piva (z 87 % na 81 %). Ženy v tomto ohledu své chování nezměnily, většinou nebo dokonce pokaždé se o značku piva zajímá 60 % konzumentek.

O průzkumu

Výzkumný projekt „Pivo v české společnosti“ probíhá v CVVM již od roku 2004. Sleduje trendy v množství a frekvenci konzumace piva v dospělé české populaci. Studie realizovaná na podzim 2017 pracovala s daty získanými od téměř tisícovky respondentů napříč jednotlivými skupinami dospělé populace v Česku. Podrobné výsledky jsou dostupné ve výzkumných zprávách CVVM: cvvm.soc.cas.cz.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist