Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Nejlepšími podnikateli na severní Moravě je Marlenka a Ludmila Kocourková

3. listopad 2016  České nápoje   komentáře (0)  517 x

Vodafone Firma roku 2016 Moravskoslezského kraje nese název MARLENKA international. Společnost výrábí medové výrobky podle staroarménské rodinné receptury. Ocenění Česká Spořitelna Živnostník roku 2016 Moravskoslezského kraje pak záskala Ludmila Kocourková, která podniká v gastronomických službách, výrobě nealkoholických nápojů a pěstitelském pálení.

Nejlepšími podnikateli na severní Moravě je Marlenka a Ludmila KocourkováNejlepšími podnikateli na severní Moravě je Marlenka a Ludmila Kocourková

Psal se rok 1991 a paní Kocourková začala v pronajatých prostorách na náměstí v Novém Jičíně podnikat ve stravovacích službách. O tři roky později využila příležitost a koupila chátrající dům. „Začátky byly opravdu těžké, ale motivací pro mne byl spokojený zákazník, který bude mít možnost koupit si u nás ráno, v poledne i odpoledne kvalitní jídlo bez chemických náhražek,“ popsala start podnikání Ludmila Kocourková.

Další výzvou pro ni bylo podnikání v rodné vesnici Jeseníku nad Odrou, kde vybudovala pěstitelskou pálenici, kterou úspěšně provozuje již deset let. „Setkáváme se zde nejen s občany Jeseníku, ale i vzdáleného okolí a je radost pozorovat, jak si po několika hodinách čekání odnáší zpracované ovoce ze svých zahrad. Ano jsem u toho, když si radostně odnáší kvalitní slivovici,“ uvedla s úsměvem Kocourková.

Ale kdo by čekal, že se po pár úspěšných výzvách zastaví, byl by na omylu. V roce 2013 se také poprvé během svého podnikání chopila příležitosti podpory Czechinvestu v programu Rozvoj. „Cílem podnikatelského záměru v rámci této výzvy, bylo obnovení provozu zpracovatelského podniku - plnírny pramenité a minerální vody, a uvedení nového produktu s názvem „Jesenický pramen“. Jesenický pramen, má ochrannou známku a splňuje veškeré hygienické normy. Základní ideou nového projektu je vybudovat plnohodnotnou plnírnu a vstoupit na trh zaměřený na prodej pramenitých vod,“ dodala Kocourková.

„Nezastavila se před první výzvou a neustále se snaží podnikatelsky rozvíjet. Jednoznačně patří mezi nejpozoruhodnější a nejinspirativnější živnostníky v regionu. Navíc drží s krajem spojené tradice,“ okomentoval důvod volby porotce Martin Bury z České spořitelny.

MARLENKA? Dorty s příběhem a rodinnou tradicí

MARLENKA je na trhu od roku 2003 a hlavní motivací bylo pro pana Gevorga Avetisjana to, aby jeho sestra měla práci. „Začali jsme v domácích podmínkách péct medové dorty podle naší staroarménské receptury a já je začal nabízet v místních kavárnách a cukrárnách,“ popsal začátky podnikání Avetisjan. Hlavním rozdílem jejich výrobků od konkurenčních produktů je výjimečná kvalita výroby, unikátní receptury a především vysoce kvalitní suroviny. „Všechny naše produkty jsou vyráběny bez použití konzervačních látek a syntetických barviv,“ okomentoval Avetisjan. Díky originálním recepturám, unikátní výrobě a také kvalitním surovinám mají jejich produkty zcela výjimečnou trvanlivost. „Toto je mezi dorty a zákusky zcela ojedinělá vlastnost. Díky tomu můžeme naše produkty pravidelně vyvážet do 38 zemí světa,“ uvedl Avetisjan. Plánem do budoucna je další rozšiřování sortimentu medových produktů o nové výrobky a získávání nových trhů při současném posilování těch stávajících. „V současné době vyvíjíme například medovou zmrzlinu. A určitě budeme dále rozšiřovat zaměstnanost, do roku 2019 plánujeme zaměstnávat v naší společnosti až 350 zaměstnanců,“ dodává Avetisjan.

„Rodinná firma, která má za sebou neskutečný příběh a je opravdovou chloubou Moravskoslezského regionu, protože ho skvěle reprezentuje nejen u nás, ale také v zahraničí. Přesně takové firmy u nás potřebujeme,“ uvedl na adresu vítězné firmy člen poroty Kamil Homola z Vodafone Czech republic.

V každém kraji je udělován také titul Vodafone Odpovědná firma roku 2016. Cenu uděluje společnost Vodafone Czech Republic ve spolupráci s Nadací Vodafone. Na Ostravsku si tuto cenu odnesla společnost MARLENKA International, která vyrábí medové výrobky dle staroarménské rodinné receptury a svým druhým oceněním zakončila veleúspěšný večer. „Je obdivuhodné, jak rychle si společnost získala své zákazníky na trhu a současně dokázala udržet rodinný raz firmy, udržet minimální fluktuaci i díky systému péče o zaměstnance. Je výrazným podporovatelem svého regionu a neustále vyhledává příležitosti k rozvoji řemesla a mladých lidi. Ochrana životního prostředí je pak součástí každodenního provozu firmy,“ zdůvodnil volbu Kamil Homola z Vodafone Czech Republic.

Dnes jednoznačně zvítězily podnikatelské příběhy a chuť se neustále posouvat dál. Firma MARLENKA je nejen regionálně, ale také světově uznávanou značkou a stejně jako vítězná živnostnice si ocenění po právu zaslouží. Myslím, že má Severní Morava horké kandidáty na celostátní triumf,“ zhodnotil krajské kolo člen poroty Petr Kovala z ČEZ ESCO.

Vítězové krajského kola se stávají zároveň celorepublikovými finalisty. Slavnostní vyhlášení celostátních výsledků soutěží Vodafone Firma roku 2016, Česká spořitelna Živnostník roku 2016 i Vodafone Odpovědná firma roku 2016 se uskuteční 7. prosince na pražském Žofíně.

Vodafone Firma roku 2016 Moravskoslezského kraje:

1. MARLENKA international, s.r.o. - výroba medových výrobků podle staroarménské rodinné receptury (Frýdek-Místek)

2. Havlík opal, s.r.o - výroba trvanlivých tyčinek se sýrem a solí různých příchutí (Bruntál)

3. DCK Rekrea Ostrava, s.r.o. -provozování cestovní kanceláře (Ostrava)

Česká spořitelna Živnostník roku 2016 Moravskoslezského kraje:

1. Ludmila Kocourková - výroba studené a teplé kuchyně, výroba nealkoholických nápojů, pěstitelské pálení (Nový Jičín)

2. Jiří Klega - provozování advokátní kanceláře (Rychvald)

3. Jan Fridrich - projekční činnost ve výstavbě (Ostrava)

Vodafone Odpovědná firma roku 2016 Moravskoslezského kraje:

Marlenka international, s.r.o. - výroba medových výrobků podle staroarménské rodinné receptury (Frýdek-Místek)

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist