Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Destiláty Rémy Cointreau využívají trendu růstu dovozových lihovin

21. červenec 2016  České nápoje   komentáře (0)  466 x

Rémy Cointreau uzavřelo svůj finanční rok 2015/16 v Čechách i na Slovensku s výraznými růsty tržeb. Kombinace pozitivního makroekonomického vývoje s dlouhodobě akcelerujícím prorůstovým trendem dovozových lihovin vystřelilo tržby za prodej zboží (po odečtení spotřební daně) společnosti Rémy Cointreau Czech Republic za účetní rok 2015/16 na úroveň přes 1,2 miliardy korun, což představuje +22 % nárůst proti předchozímu rekordnímu fiskálnímu roku (s růstem 38 %).

LogoLogo

Sesterská firma Rémy Cointreau Slovakia pak po fenomenálním růstu o 41 % v roce minulém dále na slovenském trhu posilovala s razantním meziročním růstem čistých tržeb o +23 % a uzavřela účetní rok 2015/16 s obratem přes 12,2 miliónu euro.

Během roku 2015 došlo v České republice k dalšímu posílení objemu prodaných dovozových lihovin  (6,2% růst proti roku 2014). V tržbách pak importované lihoviny posílily proti předchozímu roku dokonce od 11,5 % jako výsledek silného příklonu českých spotřebitelů k prémiovým dovozovým značkám. Podíl importů na celkovém objemu prodaných lihovin stoupl na 25 % oproti 20 % v roce 2011; podíl dovozových lihovin tak posledních 5 let konzistentně posiluje o zhruba 1 procentní bod za rok. V hodnotovém vyjádření pak již tvoří importy 39 % z celkových tržeb lihovin v ČR. Díky příznivé ekonomické situaci rostl v roce 2015 i prodej lokálních značek (o 3,1 % proti minulému roku); celkové objemy prodaných domácích lihovin však byly v roce 2015 stále zhruba o 10 % nižší než v předprohibičním roce 2011. Celá kategorie lihovin pak v 2015 kombinací růstu domácích i importovaných značek meziročně posílila o 3,8 %. Výrazný růst lihovin z dovozu táhly dvě hlavní kategorie: whisky a hořké bylinné likéry, z lokální produkce přispěla k růstu jako jediná kategorie tuzemák.

(Zdroj: IWSR Report 2016)

Společnost Rémy Cointreau Czech Republic v roce 2015 dále posílila svou pozici lídra českého trhu mezi dovozci; na růstu obratu firmy se podílely všechny klíčové značky z prémiového distribučního portfolia společnosti:

  • Bylinný likér Jägermeister v roce 2015 výrazně posílil pozici jedničky mezi dovozovými značkami – se 169 tisíci prodanými 9-ti litrovými kartony a 27% růstem objemu zásadním způsobem navýšil náskok před druhou značkou Finlandia; díky konzistentnímu růstu v posledních 5 letech (v průměru přes 20 % ročně) a prémiovému cenovému nastavení dosáhla v tržbách značka Jägermeister v roce 2015 úrovně druhé největší značky v kategorii hořkých bylinných likérů (Fernet Stock „drsoň“) a v roce 2016 bude v tržbách atakovat i bylinnou jedničku českého trhu, značku Becherovka;
  • Irská whisky Tullamore Dew si udržela se 5% růstem objemu v roce 2015 pozici nejprodávanější whisky na českém trhu a č. 4 mezi všemi dovozovými značkami;
  • Značka Cinzano s dominantním podílem 44 % na celé kategorii vermutů obhájila pozici č. 6 mezi importy a vyrostla v roce 2015 o 2 %;
  • Metaxa jako největší dovozová značka brandy si drží s 2% růstem objemu dosaženým v roce 2015 35 % podíl na trhu (v kategorii dovozových brandy) a také celkové osmé místo mezi dovozovými značkami.

Čtyři značky z portfolia Rémy Cointreau se tak drží v TOP10 dovozových značek v Čechách a představují hlavní motor růstu kategorie importovaných lihovin v ČR. Kromě těchto dobře etablovaných značek na českém trhu přispěly k nárůstu tržeb Rémy Cointreau Czech Republic i zvyšující se prodeje dalších prémiových značek – za zmínku zde určitě stojí např. Aperol (více než dvojnásobný objem prodejů v roce 2015 proti roku 2014, tato nejrychleji rostoucí značka mezi dovozy v ČR dosáhla tak na žebříčku dovozových značek již pozici č. 13) a Prosecco 3-2-1, které se díky spojení s recepturou koktejlu Aperol Spritz stalo nejprodávanějším šumivým vínem ve své kategorii. Přesvědčivé jsou dvojciferné růsty značek Glenfiddich (skotská single malt whisky), Hendrick’s (gin) a Sailor Jerry (spiced rum) z portfolia společnosti Willam Grants & Sons. O zhruba 50 % narostly v roce 2015 i prodeje legendárního pomerančového likéru Cointreau nebo barbadoského rumu Mount Gay.

(Zdroj: IWSR Report 2016)

Také na Slovensku rostly v roce 2015 podobně jako v ČR objemy prodaných dovozových lihovin (+7,1% růst proti roku 2014, včetně dovozů značek českých výrobců z ČR). Podíl importů na celkovém objemu prodaných lihovin tak na Slovensku stoupl o dva procentní body na 24 %. Prodej lokálních značek pak zaznamenal z hlediska vývoje prodaných objemů další pokles (-2,0 % vs. rok 2014). Celá kategorie lihovin tak ve srovnání s minulým rokem stagnovala, když pokračující růstový trendu značek z dovozu stačil vyrovnat pokles výrobků domácí provenience. Výrazný růst lihovin z dovozu táhly čtyři hlavní kategorie: hořké bylinné likéry, whisky, brandy a rum.

(Zdroj: IWSR Report 2016)

Díky výraznému růstu tržeb společnost Rémy Cointreau Slovakia v roce 2015 na Slovensku posílila mezi distributory dovozových prémiových lihovin svou pozici č. 2 za společnost Jan Becher, nicméně pokud odečteme z portfolia Jan Becher jejich českou značku Becherovka, je Rémy Cointreau na Slovensku, stejně jako v Čechách, již největším distributorem ne-českých dovozových lihovin. Růst obratu firmy podpořily stejně jako v ČR klíčové značky z prémiového distribučního portfolia společnosti:

  • Řecká specialita Metaxa je na Slovensku silnou dvojkou za značkou Finlandia, svou pozici v roce 2015 s 25% růstem prodaných objemů výrazně posílila a v roce 2016 bude důrazně útočit na pozici jedničky na slovenském trhu mezi dovozy;
  • Bylinný likér Jägermeister zaznamenal v roce 2015 34% růst a drží se na 4. příčce mezi prémiovými importy. v těsném závěsu za Absolut vodkou na třetí příčce;
  • Irská whisky Tullamore Dew vykázala za rok 2015 nejvyšší nárůst prodaných objemů ze všech značek portfolia Rémy Cointreau SR (+46 %), poskočila na 6. příčku mezi dovozy a navíc se stala lídrem kategorie whisky na Slovensku, když předstihla oba své v předchozích letech silnější rivaly Jameson a Ballantine’s.

Rémy Cointreau má tedy mezi TOP10 dovozovými značkami na Slovensku tři silné zástupce ze svého portfolia, navíc všechny tři se silným prorůstovým trendem výrazně dynamičtějším, než je růst kategorie dovozových lihovin v SR. Z druhé desítky značek bude v SR v roce 2016 atakovat TOP10 také skotská whisky Grant’s, která v roce 2015 vyrostla na Slovensku o 21 % proti minulému roku a vermut Cinzano, který si proti minulému roku vylepšil objem dokonce o celých 74 %.

(Zdroj: IWSR Report 2016)

Jiří Štětina, generální ředitel společností Remy Cointreau Czech Republic s.r.o. a Remy Cointreau Slovakia s.r.o. k pozitivnímu vývoji tržeb společnosti za uplynulý účetní rok uvedl: „Vývoj prodejů dovozových lihovin je úzce navázán na ekonomický cyklus. Příznivý ekonomický vývoj a nárůst spotřeby českých i slovenských domácností v posledních dvou letech je hlavním motorem růstu importovaných lihovin v ČR i SR obecně. Rémy Cointreau se navíc daří plně využít obrovského růstového potenciálu našeho komplexního portfolia prémiových značek, které dlouhodobě konzistentně podporujeme silnými marketigovými investicemi. Náš unikátní marketingový mix s řadou inovativních a kreativních řešení a výbornou obchodní exekucí nám umožňuje dosahovat u našich klíčových značek výrazně lepších prodejních výsledků, než jaké vykazuje celá kategorie dovozových lihovin. Pro naše obchodní partnery ve všech prodejních kanálech, tj. klasickém maloobchodě, e-retailu, velkoobchodech i gastronomických provozovnách je portfolio našich prémiových dovozových destilátů uznávaným motorem k dalšímu vylepšení obratu a profitability celé kategorie lihovin. I pro náš nový účetní rok 2016/17 plánujeme na českém a slovenském trhu agresivní meziroční růst kolem 20 % a jsem si jistý, že jsme tento cíl s podporou našich obchodních partnerů ve všech prodejních kanálech schopni i výrazně překonat. První kvartál nového účetního roku jsme právě uzavřeli s růstem tržeb přes 20 % v ČR a přes 50 % v SR, takže máme na obou trzích skvělý start do dalšího rekordního roku. Z dlouhodobého hlediska je naší ambicí zdvojnásobení současného obratu našich společností v ČR a SR (kombinované tržby za fiskální rok 1516 1,5 miliardy korun po odečtení spotřební daně) do pěti let, t.j. v roce 2020 bychom chtěli překročit 3 miliardovou metu v obratu společností Rémy Cointreau CR a SR. Pokud se nám podaří dlouhodobě udržet náš růst potvrzený  z minulých let, mohli bychom v roce 2020 3 miliardovou hranici i výrazně překročit. “

O skupině Rémy Cointreau

Rémy Cointreau Group je jedním z hlavních hráčů na globálním trhu s lihovinami s portfoliem prémiových značek, mezi které patří zejména koňaky Rémy Martin a Louis XIII., likéry Cointreau a Passoa, řecká specialita Metaxa, Mount Gay rum, francouzské brandy St. Rémy, skotské single malt whisky Bruichladdich, Port Charlotte a Octomore a gin Botanist. Značky skupiny jsou distribuovány po celém světě především prostřednictvím vlastní sítě.

Pro vice informací o společnosti a jejich značkách klikněte na www.remy-cointreau.com.

O Remy Cointreau Czech Republic s.r.o. a Remy Cointreau Slovakia s.r.o.

Společnosti Remy Cointreau Czech Republic s.r.o. a Remy Cointreau Slovakia s.r.o. působí na českém, respektive slovenském trhu od roku 2009, kdy převzaly distribuční operace firmy Maxxium. Obě firmy jsou dominantními distributory prémiových importovaných značek; kromě značek z portfolia mateřské společnosti Rémy Cointreau Group (řecká specialita Metaxa včetně novinky Metaxa Honey Shot, uvedené na trh v roce 2015, koňaky Rémy Martin a Louis XIII., likéry Cointreau a Passoa, rum Mount Gay a skotské single malt whisky Bruichladdich, Port Charlotte a Octomore) budují na českém a slovenském trhu i řadu dalších významných agenturních značek: bylinný liker Jägermeister, který se stal v roce 2014 nejprodávanější značkou mezi dovozovými lihovinami; značky společnosti William Grant & Sons (irská whisky Tullamore Dew, standardní skotská whisky Grant’s, skotské single malt whisky Glenfiddich,  Balvenie a Monkey Shoulder, Hendrick´s gin, likér Drambuie a spiced rum Sailor Jerry); portfolio společnosti Gruppo Campari (vermut Cinzano, bylinné aperitivy Aperol, Campari a Cynar, smetanový likér Carolans, bourbon Wild Turkey a nealkoholický aperitiv Crodino); portfolio společnosti Lucas Bols (řada Bols likérů a likér Galliano), dále rum Matusalem a od dubna 2015 také prémiové mixery (nealkoholické nápoje určené pro míchané drinky s destiláty) britské společnosti Fever Tree.

Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

1 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist