Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Čeští vinaři byli úspěšní v jihokorejském Daejeonu

11. září 2017  České nápoje   komentáře (0)  219 x

Velkou zlatou medaili pro Oldřicha Drápala a jeho výjimečnou slámovou Pálavu 2015, osmnáct zlatých medailí a čtyři stříbrné přinesla našim vínům účast na největší a nejprestižnější asijské soutěži Asia Wine Trophy, konané v jihokorejském Daejeonu v rámci týdenního asijského festivalu vína. Akci Asia Wine Week pořádala lokální marketingová agentura DIME a Deutsche Wein Marketing z Berlína. Patronát nad soutěží má OIV (Mezinárodní organizace pro révu a víno), Mezinárodní unie enologů a soutěž je i součástí VinoFedu a Zlaté ligy.

Čeští vinaři byli úspěšní v jihokorejském DaejeonuČeští vinaři byli úspěšní v jihokorejském Daejeonu

V ultramoderním, skvěle vybaveném kongresovém centru v areálu někdejší světové výstavy EXPO ´93 soutěžily na čtyři tisíce vín z celého světa, porotu tvořilo na 120 expertů z 22 zemí, v tom jen necelých 50 bylo z Jižní Koreje. Šestačtyřicet vín z Moravy se soutěže účastnilo s podporou Vinařského fondu a Národního vinařského centra. Z nich 38 přesáhlo medailovou hranici, ale protože soutěže OIV mohou udělit ocenění jen 30% zúčastněných vín v každé z vypsaných kategorií, část našich navzdory dobrým bodům zůstala pod čarou.

Dvě zlaté (za Hibernal a za Rotgipfler) patří vinařství Štěpána Maňáka, zlato a stříbro má Zámecké vinařství Bzenec, pozoruhodného výsledku dosáhla skupina BOHEMIA SEKT s devíti medailemi pro Bohemia Sekt, Vinařství Pavlov, Víno Mikulov a Chateau Bzenec, v tom úžasných sedm zlatých je především za sekty!

Vedle samotné soutěže byla významnou součástí festivalu čtyřdenní mezinárodní konference pro obchodníky s vínem Asia Buyers Conference. Na dvaadvaceti workshopech se představila vína z různých zemí a regionů, diskutovalo se o celních otázkách, aktuálních trendech na asijských trzích nebo on-line obchodu s víny. Pro příští rok jsem dostal pozvání vést seminář o marketingu a komunikaci a představit vína z České republiky obchodníkům, kteří se letos konference účastnili v opravdu hodném počtu.

Vyvrcholením festivalu bylo třídenní „vinařské Expo“ Daejeon International Wine & Spirits Fair, svým rozměrem i charakterem srovnatelné s výstavou Wine Prague. Velmi šťastná byla koncepce, kde část plochy patřila, podobně jako na ProWeinu, volné a výborně zorganizované degustační zóně, část obsadily stánky výstavovatelů, kteří vystavovali a přímo prodávali vína, likéry a destiláty návštěvníkům, a část byla po první dva dny vyhrazena výlučně obchodníkům a profesionálním návštěvníkům a pro veřejnost byla opravdu nepřístupná. Až třetí den se i tato B2B část otevřela všem a stánek České republiky byl v permanentním obležení.

„Čeko“ je v Koreji výjimečně oblíbená země, téměř všichni návštěvníci stánku se hlásili, že už byli v Praze a Českém Krumlově, někteří i v Salonu vín ve Valticích a ve Starobrnu ... a zbytek se těšil, že do „Čeka“ pojede. Vína od deseti vinařství (Oldřich Drápal, Vinařství Ludwig, Templářské sklepy Čejkovice a Reisten,  Zámecké vinařství Bzenec, Sonberk, Syfany Jakuba Zborovského z Vrbice, Rodinné vinařství Vican, Vinařství Baloun a Vitis Strážnice) jsme prezentovali v nádherných sklenicích Turbulence od Crystalexu. Na stánku, který mi pro prezentaci našich vín bezplatně zapůjčil Deutsche Wein Marketing, mi pomáhali členové moravsko-korejského týmu Joowon Lee a Hyeoksoo Lee, kteří se spolu s Michalem Solaříkem, Janem Jírovcem a Heung Sup Hanem již dva roky úspěšně snaží uvést moravská vína na korejský trh. Jsem přesvědčen, že výjimečně vydařená účast v soutěži i koncept prezentace vín spolu s atraktivním sklem z Crystalexu jejich snaze velmi pomohl.

Letošní prezentaci našich vín v Koreji plně zajišťovala redakce časopisu SOMMELIER bez nároku na finanční či jinou spoluúčast třetích osob. Jako u dalších podobných akcí v minulosti, i tentokrát poskytneme získané marketingové zkušenosti Národnímu vinařskému centru, Vinařskému fondu, Vinařské asociaci a všem zúčastněným výrobcům s doporučeními, jak na základě nabytých poznatů dále postupovat na korejském trhu.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist