Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Lihovárek.cz

20. srpen 2022  České nápoje   komentáře (0)  836 x

Internetový obchod s alkoholem Lihovárek.cz získal milionové investice od společností Meriton, která je širší součástí investiční skupiny Miton, a Startguide. Finance majitelé e-shopu použijí primárně pro další růst v odvětví, které je kapitálově značně náročné. Vedle samotného prodeje má Lihovárek.cz ambice pomáhat lokálním lihovarům s jejich propagací a přispívat ke kultuře kvalitního pití v Česku. Do ní by podle zakladatelů měly vedle piv z malých pivovarů a tuzemských vín, které zažily výrazný boom v posledních letech, patřit právě i lokální řemeslné pálenky, které z hlediska kvality i udržitelnosti mnohdy výrazně předčí zahraniční destiláty.

Lihovárek.cz, e-shop orientovaný výhradně na prodej tuzemských řemeslných destilátů, získal od společností Meriton a Startguide investici výměnou za pětinový podíl. Meriton se zajímá o inovativní projekty kombinující hmotná aktiva s online světem. Startguide investoval z důvodu originální vize majitelů. „Do projektu Lihovárek.cz jsme investovali zejména proto, že nejde jen o e-shop, ale především o vizi vytvoření celého ekosystému podporujícího lokální dodavatele a jejich propojení se zákazníky. Projekt má hlubší přesah, a to od kultury kvalitního pití až po zvelebovaní české krajiny plodinami, které jsou pro ni typické,“ říká managing partner Startguide Petr Jahn.

Spoluzakladatelé a majitelé e-shopu Lihovárek.cz Zdeněk Linc a Jakub Gottwald, který je zároveň členem předsednictva Unie Destilatérů, jsou kromě prodejců lokálních destilátů také předními odborníky v oboru. V rámci edukace, která je nedílným posláním jejich firmy, například vyvrací mýty týkající se pálenek, vysvětlují význam jakosti konzumovaného alkoholu či přínos produkce kvalitních ovocných destilátů pro krajinu. „Z hlediska udržitelnosti pěstování a výroby jsou ovocné pálenky daleko prospěšnější než třeba destiláty jako rum nebo whisky. Zatímco cukrová třtina je jednoletá rostlina, kvůli jejímuž pěstování jsou mnohde káceny pralesy a zamořována půda velkým množstvím pesticidů, ovocné stromy a keře plodí desítky i stovky let a vedle čištění ovzduší mají zásadní vliv i na zadržování vody v krajině. Čím víc si konzumenti navyknou pít lokální ovocné pálenky, tím víc bude v české krajině ovocných stromů, které do ní přirozeně patří,“ komentuje Jakub Gottwald.

Kromě podcastu a magazínu Opití.cz a komunikačních kanálů e-shopu Lihovárek.cz chtějí letos jeho majitelé šířit své poslání také prostřednictvím Pálenka festu – největšího festivalu pálenky v České republice. Ten se poprvé uskuteční v říjnu v Pražské tržnici v Holešovicích a jeho součástí budou nejen přednášky a ochutnávky kvalitních destilátů, ale také soutěž, při které odborná porota vyhlásí pálenku roku. „Naším cílem je dostat k lidem dobré lokální pálenky, které bohužel stále trpí aurou nekvalitního pití. Mají pověst něčeho příliš silného, co se nedá pít, což je dost často způsobeno nekvalitní amatérskou produkcí. Zde totiž tak docela neplatí, že domácí rovná se lepší. Výroba pálenky je poměrně náročný proces na hygienu i použité technologie,“ vysvětluje své motivace spolumajitel Lihovárku.cz Zdeněk Linc.

Lihovárek.cz získané finanční prostředky využije také na rozšíření svého týmu a zvýšení zásob pro potřeby gastronomie. Společnost totiž, kromě online prodeje, poskytuje lihovarům možnost distribuce produktů do gastronomických podniků. „Vstup investorů se překrýval s dobou, kdy jsme se stali distributory lihu. Tento legislativní status nám umožňuje dodávat destiláty dalším prodejcům. Pro gastronomické podniky je nezbytné, aby jejich dodavatel dokázal mít za všech okolností dostupné klíčové produkty. Z toho důvodu jsme potřebovali výrazně zvýšit skladové zásoby. Byli bychom rádi, aby měli Češi v blízké budoucnosti možnost objednat si kvalitní lokální destiláty v každé restauraci či baru,“ říká Jakub Gottwald z Lihovárku.cz.

Co se týče odbytu konkrétních kategorií destilátů, z dlouhodobého hlediska vede na Lihovárek.cz nejsilněji zastoupená kategorie slivovice, která má přibližně 30% podíl, v těsném závěsu ji následuje hruškovice. Úspěch dalších lihovin závisí většinou na sezóně. Letní měsíce jsou vždy ve znamení ginů, pálenky jsou naopak v tomto období v útlumu.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

1 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist