Anniversary Edition oslaví 20 let Viña Tarapacá v České republice
19. září 2017 České nápoje komentáře (0) 1442 xChilská značka Tarapaca oslaví 21. 9. dvacáté výročí působení na českém trhu. Na slavnostním večeru v restauraci Bastion v Praze u této příležitosti uvede limitovanou edici řady Anniversary Edition, která vyzdvihuje vyzdvihující vynikající vlastnosti, jakost a historii těchto jedinečných vín, která jsou na trhu od roku 1997. Za tu dobu si vydobyla pozici číslo jedna na českém a slovenském trhu v kategorii prémiových vín a tento trh je pro ni nejdůležitější v Evropě.
Exkluzívní víno Anniversary Edition od Viña Tarapacá bylo vytvořeno tak, aby zachytilo 20 let tohoto vinařského závodu spolu s jeho importérem Vinícola v České republice.
Limitovaná série Gran Reserva Tarapacá se vyrábí z nejvybranějších hroznů z pozemků Rosario Estate: „Natural Clos údolí Maipo Valley,“ které patří k nejlepším údolím pro výrobu červeného vína v Chile.
Anniversary Edition je Cabernet Sauvignon ročník 2015 s intenzívní, rubínově červenou barvou. Vyznačuje se působivým ovocným aroma připomínajícím ostružiny, černý rybíz a čokoládu propletené bylinnými tóny jako kopr, bobkový list a levandule. Je to zemité, vyvážené víno s dlouhou dochutí.
„Díky podhorskému typu půdy na jedné z vinic Maipo Valley jde o víno strukturované, oblé a prostředního těla na patře s lahodnými, vyzrálými tříslovinami díky hornině. Tento Cabernet vyjadřuje charakteristiky vynikající půdy sopečného původu“, vysvětluje vinař z Viña Tarapacá Sebastián Ruiz. Tento mezinárodně uznávaný odborník přijede osobně do Prahy, aby uvedl toto víno na český a slovenský trh.
Gran Reserva Tarapacá je jednou z nejdůležitějších značek Viña Tarapacá se zastoupením na více než 50 trzích. Společnost se může pochlubit první mini hydroelektrárnou mezi chilskými výrobci vína. Navíc jde o jednu z prvních značek chilského vína vyváženou do České republiky. Na tento trh se dostávají nejvýjimečnější a nejvýznačnější červená vína z portfolia.
Anniversary Edition bude dostupná, dokud omezené zásoby postačí.
Další informace najdete na www.tarapaca.cl nebo sociálních médiích firmy, Facebook: ViñaTarapacá nebo Instagram @Viñatarapacachile.
Hlavní fakta:
• Viña Tarapacá uvádí na trh nové víno Gran Reserva Tarapacá Anniversary Edition Cabernet Sauvignon 2015 k oslavě 20 let v České republice.
• Značka vyzdvihuje svou zkušenost na trhu od roku 1997 i své mistrovství a kvalitu svých neobyčejných vín.
• Gran Reserva Tarapacá, chilská značka číslo 1 v kategorii prémiových vín v České republice a na Slovensku, byla zvolena pro limitovanou sérii na počest tohoto významného mezníku.
• Elegantní, tradiční a jedinečné víno, které v úplnosti vyjadřuje typičnost odrůdy Cabernet Sauvignon z údolí Maipo Valley, jednoho z nejprestižnějších údolí k pěstování červených odrůd v Chile.
• Vytvořil vinař Sebastián Ruiz.
• V České republice bude k dostání od září / srpna.
Současné postavení značky na českém trhu:
- Chilská vína představují 4 procenta celého trhu lahvovaných vín v České republice
- Značka TARAPACA je v českém maloobchodě značně rozšířená a má zde podíl přes 50 procent v kategorii chilských vín
- V kategorii prémiových vín (s maloobchodní cenou přes 300,- CZK) je podíl značky na trhu přes 85 % v rámci kategorie chilských vín
- Prodej (jak z hlediska množství, tak ceny) byl v uplynulých 5 letech trvale na vzestupu, letošní nárůst tvoří 25 % v porovnání s uplynulým rokem
- TARAPACA je druhá nejznámější dovozová značka vína (po J. P. Chenet) s podpořeným povědomím o značce 48 % (založeno na výzkumu, který provedla společnost TNS AISA v 12/2016)
Historie Vinicola: (TARAPACA v ČR):
V roce 1997 byla Vinicola založena a byl dovozen první kontejner z Chile – TARAPACA.
V roce 1998 začala Vinicola exportovat značku TARAPACA na slovenský trh.
V roce 1999 byla zahájena distribuce u prvního retailového řetězce – TESCO ČR.
V roce 2000 získalo víno TARAPACA Cabernet Sauvignon (ročník 1998) titul „Champion“ nejprestižnější výstavy a soutěže vín v ČR – Valtické vinné trhy, jako historicky první zahraniční víno, které toto ocenění na této soutěži získalo.
V roce 2001 začala spolupráce s řetězcem Ahold, tohoto roku byl poprvé překročen prodej 100.000 lahví za rok.
V roce 2005 již byla značka TARAPACA distribuována téměř ve všech maloobchodních řetězcích v ČR (např. Ahold, Billa, Globus, Kaufland, Makro, Penny Market, Tesco, Spar), tohoto roku dosáhl prodej 500.000 lahví.
V roce 2007 byla v prodeji překročena hranice 750.000 lahví.
V roce 2013 bylo dosaženo prodeje přes 1 mil. lahví.
V roce 2015 pak byl překročen mezník 1,5 mil. prodaných lahví za rok.
V roce 2016 byla dále rozšířena distribuce do Maďarska a Polska díky zahájení spolupráce se společností TESCO Central Europe.
V rámci prémiového segmentu se daří stále více prosazovat nejvyšší kvalitativní řadu značky TARAPACA – Gran Reserva. Zatímco v roce 2013 se podařilo na českém trhu prodat cca 30 tis. lahví řady Gran Reserva, v roce 2016 to bylo již 64 tis. lahví Gran Reserva. Na základě průzkumu, provedeného v roce 2016, patří TARAPACA mezi nejznámější zahraniční značky vín v ČR.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!