Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Čeští vinaři byli úspěšní v jihokorejském Daejeonu

11. září 2017  České nápoje   komentáře (0)  1090 x

Velkou zlatou medaili pro Oldřicha Drápala a jeho výjimečnou slámovou Pálavu 2015, osmnáct zlatých medailí a čtyři stříbrné přinesla našim vínům účast na největší a nejprestižnější asijské soutěži Asia Wine Trophy, konané v jihokorejském Daejeonu v rámci týdenního asijského festivalu vína. Akci Asia Wine Week pořádala lokální marketingová agentura DIME a Deutsche Wein Marketing z Berlína. Patronát nad soutěží má OIV (Mezinárodní organizace pro révu a víno), Mezinárodní unie enologů a soutěž je i součástí VinoFedu a Zlaté ligy.

Čeští vinaři byli úspěšní v jihokorejském DaejeonuČeští vinaři byli úspěšní v jihokorejském Daejeonu

V ultramoderním, skvěle vybaveném kongresovém centru v areálu někdejší světové výstavy EXPO ´93 soutěžily na čtyři tisíce vín z celého světa, porotu tvořilo na 120 expertů z 22 zemí, v tom jen necelých 50 bylo z Jižní Koreje. Šestačtyřicet vín z Moravy se soutěže účastnilo s podporou Vinařského fondu a Národního vinařského centra. Z nich 38 přesáhlo medailovou hranici, ale protože soutěže OIV mohou udělit ocenění jen 30% zúčastněných vín v každé z vypsaných kategorií, část našich navzdory dobrým bodům zůstala pod čarou.

Dvě zlaté (za Hibernal a za Rotgipfler) patří vinařství Štěpána Maňáka, zlato a stříbro má Zámecké vinařství Bzenec, pozoruhodného výsledku dosáhla skupina BOHEMIA SEKT s devíti medailemi pro Bohemia Sekt, Vinařství Pavlov, Víno Mikulov a Chateau Bzenec, v tom úžasných sedm zlatých je především za sekty!

Vedle samotné soutěže byla významnou součástí festivalu čtyřdenní mezinárodní konference pro obchodníky s vínem Asia Buyers Conference. Na dvaadvaceti workshopech se představila vína z různých zemí a regionů, diskutovalo se o celních otázkách, aktuálních trendech na asijských trzích nebo on-line obchodu s víny. Pro příští rok jsem dostal pozvání vést seminář o marketingu a komunikaci a představit vína z České republiky obchodníkům, kteří se letos konference účastnili v opravdu hodném počtu.

Vyvrcholením festivalu bylo třídenní „vinařské Expo“ Daejeon International Wine & Spirits Fair, svým rozměrem i charakterem srovnatelné s výstavou Wine Prague. Velmi šťastná byla koncepce, kde část plochy patřila, podobně jako na ProWeinu, volné a výborně zorganizované degustační zóně, část obsadily stánky výstavovatelů, kteří vystavovali a přímo prodávali vína, likéry a destiláty návštěvníkům, a část byla po první dva dny vyhrazena výlučně obchodníkům a profesionálním návštěvníkům a pro veřejnost byla opravdu nepřístupná. Až třetí den se i tato B2B část otevřela všem a stánek České republiky byl v permanentním obležení.

„Čeko“ je v Koreji výjimečně oblíbená země, téměř všichni návštěvníci stánku se hlásili, že už byli v Praze a Českém Krumlově, někteří i v Salonu vín ve Valticích a ve Starobrnu ... a zbytek se těšil, že do „Čeka“ pojede. Vína od deseti vinařství (Oldřich Drápal, Vinařství Ludwig, Templářské sklepy Čejkovice a Reisten,  Zámecké vinařství Bzenec, Sonberk, Syfany Jakuba Zborovského z Vrbice, Rodinné vinařství Vican, Vinařství Baloun a Vitis Strážnice) jsme prezentovali v nádherných sklenicích Turbulence od Crystalexu. Na stánku, který mi pro prezentaci našich vín bezplatně zapůjčil Deutsche Wein Marketing, mi pomáhali členové moravsko-korejského týmu Joowon Lee a Hyeoksoo Lee, kteří se spolu s Michalem Solaříkem, Janem Jírovcem a Heung Sup Hanem již dva roky úspěšně snaží uvést moravská vína na korejský trh. Jsem přesvědčen, že výjimečně vydařená účast v soutěži i koncept prezentace vín spolu s atraktivním sklem z Crystalexu jejich snaze velmi pomohl.

Letošní prezentaci našich vín v Koreji plně zajišťovala redakce časopisu SOMMELIER bez nároku na finanční či jinou spoluúčast třetích osob. Jako u dalších podobných akcí v minulosti, i tentokrát poskytneme získané marketingové zkušenosti Národnímu vinařskému centru, Vinařskému fondu, Vinařské asociaci a všem zúčastněným výrobcům s doporučeními, jak na základě nabytých poznatů dále postupovat na korejském trhu.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist