Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Epidemie koronaviru u nás poškodila 90% vinařů

21. září 2020  České nápoje   komentáře (0)  235 x

Pandemie tvrdě zasáhla do života a udělala čáru přes rozpočet moravským a českým vinařům. Vlivem různých opatření došlo ke snížení možnosti prezentace i prodeje jejich vína. Zrušení nebo omezení tradičních vinařských akcí pak způsobilo další narušení běžného trhu s vínem. Vinařský fond si proto nechal zpracovat výzkum dopadu epidemie covid-19 na tuzemské vinaře.

Epidemie koronaviru u nás poškodila 90% vinařůEpidemie koronaviru u nás poškodila 90% vinařů

Z výzkumu vyplývá, že dopady epidemie pocítila většina tuzemských vinařů (91 %), pouze necelá desetina uvádí, že epidemie jejich podnikání nijak negativně nepostihla. Vyšší míru postižení zaznamenali vinaři provozující gastro (56 %) či ubytovací zařízení (42 %) nebo dodávající alespoň část produkce do hotelů a restaurací (79 %). Míra postižení také vzrůstá společně s rostoucím podílem vinařské turistiky na příjmech vinařství. Podniky, u kterých tyto příjmy tvoří více než 50 či 75 % jejich příjmů, krize zasáhla mnohem výrazněji. Naopak míra negativních dopadů významně nesouvisí s jejich velikostí. Nelze tak říci, že by velká vinařství dodávající své produkty například do supermarketů, které nebyly nikdy uzavřeny, byla postižena podstatně méně.

„Výzkum v podstatě potvrdil to, co od jednotlivých vinařů slýcháme od začátku epidemie. Data ale ukázala mimořádný rozsah negativních dopadů, tedy že se týkají téměř všech našich vinařů. Některých méně a jiných více, ale nějakým způsobem propad pocítili prakticky všichni,“ reagoval na výsledky výzkumu Ing. Jaroslav Machovec, ředitel Vinařského fondu.

Většina podniků byla v souvislosti s epidemií covid-19 nucena přijmout určitá opatření. Nejčastěji vinaři pod vlivem okolností museli hledat nové distribuční kanály pro prodej svého vína (46 %), změnit prodejní strategii (36 %), zavřít provoz či jeho část (32 %), využít podpůrné programy jako např. COVID, Antivirus aj. (31 %), častěji prodávat víno v cenových akcích (24 %) či snížit ceny vína (20 %).

„Vinařský fond na krizi zareagoval okamžitě. Zprovoznili jsme nový web vinazmoravyvinazcech.cz, který se zaměřuje jak na propagaci našeho vinařství jako celku, tak na prezentaci jednotlivých vinařů a vinařských akcí. Spustili jsme v této souvislosti dvě celostátní kampaně – jednu na podporu nákupu vín prostřednictví e-shopů a druhou prezentující možnosti vinařské turistiky. Ani zvýšený zájem o on-line nákupy či prodloužení letošní sezony vinařské turistiky ale samozřejmě nevykompenzují propady z prvního pololetí letošního roku. Nicméně pozitivní na celé věci je, že ani v nejkritičtějších momentech trh zcela nezkolaboval, a vinaři tak ihned začali s obnovou a přípravami na výrobu nepochybně opět skvělých vín letošního ročníku,“ dodal Machovec.

Výzkum zpracovala renomovaná společnost FOCUS – Marketing & Social Research oslovením všech producentů z databáze poskytnuté zadavatelem, která čítá téměř 2 tis. kontaktů. Dotazník obsahoval uzavřené i otevřené otázky a jeho hlavním cílem bylo zjistit, jak epidemie postihla tuzemské vinaře, zmapovat problémy, se kterými se nyní potýkají, a identifikovat jejich potřeby v „postcovidové“ době.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist