Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Značení původu na českých vínech funguje

18. listopad 2016  České nápoje   komentáře (0)  1505 x

Už druhým rokem naši vinaři značí hrdla lahví logem v podobě skleničky v národních barvách a spotřebitelé toto značení také vnímají. Podle aktuálního průzkumu Vinařského fondu vzrostlo meziročně povědomí o tomto značení na dvojnásobek. Letos jej zaznamenalo už bezmála 40 % respondentů.

Značení původu na českých vínechZnačení původu na českých vínech

Vysoká znalost, resp. takto skokový nárůst, v krátké době od zavedení značení svědčí o tom, že tato forma prezentace původu vína velmi dobře funguje.

Pozitivně vnímají značení i samotní vinaři. Přestože je v současné době značení dobrovolné a záleží tedy na vinaři, zda jej pro označení svých produktů použije, využívá tuto možnost už více než stovka vinařství.

„Cílem značení bylo od počátku usnadnění orientace spotřebitelům. Díky značení je na první pohled zcela jasný původ nabízeného vína, a nekalé praktiky s klamavým nebo matoucím uváděním původu tak výrazně ztrácejí na účinnosti,“ komentoval výsledky průzkumu Ing. Jaroslav Machovec, ředitel Vinařského fondu, který projekt inicioval.

Průzkum tak také ukázal, že zařazení povinného značení vína původem z České republiky do novely zákona o vinohradnictví a vinařství je krok správným a spotřebiteli žádaným směrem. Novela ještě čeká na projednání senátem a na podpis prezidenta. Situace v České republice potvrzuje také pozitivní zkušenosti z Rakouska a Slovenska, kde podobný princip značení vín zavedli již před lety.

„Předpokládáme, že v případě zavedení povinného značení ještě vzroste povědomí spotřebitelů o tomto vodítku při nákupu vína. Značení ale pomáhá i vinařům. Naše vína jsou vysoce kvalitní, stejně je vnímají i spotřebitelé a preferují je před zahraničními. Značení vín je tak jen usnadněním jejich cesty ke kýžené kvalitě a vínům s původem na Moravě či v Čechách,“ dodal Ing. Machovec.

Společně se stoupající znalostí značení vzrostla i samotná znalost značky Vína z Moravy, vína z Čech. Téměř dvě třetiny spotřebitelů (64 %) deklaruje její znalost a vzrostla i pozitivní zkušenost spotřebitelů s víny se značnou Vína z Moravy, vína z Čech (z 96 % na 98 %).

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist