KMV: Zájem o minerální a pramenité vody pokračuje
3. srpen 2016 České nápoje komentáře (0) 2074 xKarlovarské minerální vody (KMV) oznámily své finanční výsledky za první pololetí roku 2016. Prodeje skupiny KMV oproti prvnímu pololetí minulého roku rostly o 21 %, obrat přesáhl 3,6 miliardy korun a EBITDA (provozní zisk) rostl o 30 %. Na rekordním růstu skupiny mají podíl produktové novinky a pokračující trend zájmu evropských spotřebitelů o zdravé přírodní minerální a pramenité vody: jejich spotřeba v ČR i v zemích EU nadále roste, stejně jako v roce 2015*.
„Ve všech třech středoevropských zemích, kde KMV vlastní a provozuje výrobní závody, tedy v České republice, Rakousku a Maďarsku, rostou prodeje balených vod. Za celý loňský rok vzrostl český trh o 5,7 %, rakouský o 5,3 % a maďarský dokonce o 6,2 %**,“ říká generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.
Na českém trhu podpořily pololetní růst KMV produktové novinky: inovovaná řada ochucených vod Mattoni včetně designové inovace, nové příchutě sirupů od Dobré Vody a rozšíření výrobků této značky do formátu 2,5l. Minerální voda Poděbradka přišla s novými příchutěmi do stávající řady a novou grafikou etiket, v nových příchutích se objevily i oblíbené limonády od Poděbradky, které jsou nyní k dostání také v restauracích točené ze sudů.
KMV pokračuje i v rozvoji svých zahraničních akvizic, což platí zejména o Maďarsku, kde před rokem odkoupila dvě nejvýznamnější tamní nápojářské firmy (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz), čímž vznikl největší výrobce balených minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. Provozní zisk obou firem vrostl v první polovině roku 2016 o 80%.
„I díky našemu know how v oboru se podařilo tyto značky rozvinout, úspěch má zejména maďarská značka Theodora, minerální voda pocházející z oblasti Balatonského jezera. U ní jsme mimo jiné citlivě vyzkoušeli adaptovat českou tradici ochucených vod a v 1. pololetí 2016 se tato značka poprvé objevila ve třech ochucených variantách. Díky vysoké poptávce trhu budeme v Maďarsku letos rozšiřovat i výrobní kapacity,“ upřesňuje Alessandro Pasquale.
Skupině KMV se velmi dobře daří i na dalších evropských trzích. Na Slovensku si drží pozici dvojky na trhu balených minerálních vod. V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v přírodních ochucených minerálních vodách. Na polském trhu KMV bodovala mimo jiné s produktem Magnesia 1,5 l, který se dle výsledků hlasování maloobchodníků umístil na prvním místě soutěže a získal ocenění TOP FMCG 2016 v kategorii vody.
Úspěšná byla skupina KMV i v exportu do více než 20 zemí světa. Pozoruhodný je růst například na čínském trhu, který pro KMV představuje čtvrtý největší exportní trh. Důkazem rostoucí oblíbenosti minerálních vod z portfolia KMV v Asii jsou mimo jiné i úspěchy na čínských veletrzích. V červenci Mattoni získala ve své kategorii stříbrnou medaili na veletrhu IFE CHINA v Kantonu, a to v konkurenci 60 vod z celého světa!
Dalšími významnými exportními zeměmi jsou třeba Německo, USA či Spojené arabské emiráty.
*Celosvětový trend zájmu spotřebitelů o zdravý pitný režim pokračuje - agentura na výzkum trhu Canadean v lednu 2016 potvrdila, že celosvětové prodeje kategorie balených vod v roce 2015 dosáhly 231 miliard litrů, takže poprvé předstihly prodeje sycených nápojů (229 miliard litrů).
**Canadean – aktuální data spotřeby balených vod v EU.
Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Hodnocení
1.67 hvězdiček / Hodnoceno: 3x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!