Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Heineken v ČR šetří vodou

18. prosinec 2020  České nápoje   komentáře (0)  724 x

Společnost HEINEKEN ČR kontinuálně pracuje na zlepšování technologií ve svých pivovarech. Za posledních 5 let díky inovacím snížila spotřebu vody o 15 %. Na uvařený půllitr piva z pivovarů skupiny se nyní spotřebuje méně než 1,5 litru vody. Ochrana vodních zdrojů je jedním z hlavních pilířů strategie udržitelnosti světové a evropské jedničky ve výrobě piva a třetí největší pivovarnické společnosti v ČR. V oblasti snižování CO2 se společnosti HEINEKEN ČR daří emise kontinuálně snižovat. Od roku 2011 firma ve svých pivovarech snížila uhlíkovou stopu o 24 %. To díky efektivnějším postupům ve výrobě, udržitelnému využití odpadů z pivovarů a modernímu přístupu k dopravě.

Straobrno: VarnaStraobrno: Varna

Díky inovacím, které společnost HEINEKEN ČR postupně ve svých pivovarech Krušovice, Starobrno a Velké Březno zavedla, se spotřeba vody potřebné k uvaření piva za posledních 5 let snížila o 15 procent. Na hektolitr piva tak společnost nyní spotřebuje méně než 3 hektolitry vody. Tato hranice je výrazně pod celosvětovým pivovarnickým průměrem ve spotřebě vody, který se pohybuje okolo 4 až 5 hl vody na 1 hl piva. K těmto zlepšením významně přispěla nová řešení propojení technologií tak, že je voda ve výrobním procesu využívána znovu. Snížení spotřeby pomohla rovněž i modernizace chladicích kondenzátorů. „V rámci snižování CO2 nyní v logistice pivovarů využíváme elektrická auta a tahač na CNG, rovněž byly zoptimalizovány trasy přepravy nákladu. V rámci druhotného využívání odpadů a obalů pracujeme na snížení z cca 25 kg odpadu na 1 hl piva pod 20 kg. Tento cíl si klademe do následujících 5 let realizovat napříč celou společností,“ říká Milan Herzog, Engineering & Environment specialist ve společnosti HEINEKEN ČR. „Neustále také pracujeme na snižování naší plastové stopy s cílem snížit produkci plastů v našich pivovarech do roku 2023 o 23 %.“

Všechny aktivity zaměřené na udržitelnost ve společnosti HEINEKEN ČR sjednocuje projekt Brewing a Better World, který firma aktivovala celosvětově i v České republice v roce 2010. Hlavními prioritami strategie udržitelnosti jsou ochrana vodních zdrojů, dále pak snižování emisí CO2, udržitelné čerpání zdrojů, zodpovědná konzumace, bezpečnost na pracovišti a podpora komunit, ve kterých firma působí. „Udržitelnost bude pro nás v příštím roce ještě zásadnější než kdy dřív. Chystáme projekty zaměřené na obnovitelné zdroje energie nebo na zadržování vody v krajině v místech, kde působíme. V plánu máme také rozvinout program zaměřený na sociální udržitelnost,“ říká manažerka pro udržitelnost a komunikaci Dita Vašíčková.

Vzhledem ke specifikům roku 2020 se společnost HEINEKEN ČR kromě zodpovědného dopadu na životní prostředí soustředila také na pomoc komunitám v souvislosti s šířením koronavirové nákazy. Pivovar Starobrno daroval více než 6000 PET preforem Fakultní nemocnici Brno, jíž slouží na odběrových místech k uložení vzorků odebraných lidem s podezřením na nákazu covidem-19. Pivovary pravidelně zavážely nealkoholické nápoje pro záchranné složky, hasiče a nemocnice na Brněnsku, Rakovnicku a v Ústeckém kraji. Královský pivovar Krušovice dal k dispozici obci PET lahve běžně určené k plnění pivem, které posloužily jako nádoby k distribuci dezinfekce. Mezi občany Krušovic se tak v jarní krizi dostalo 600 kusů lahví s dezinfekčním roztokem.

„V obou vlnách koronavirové krize byla zásadní také podpora pohostinství. Našim zákazníkům jsme poskytli vybavení, jako jsou stany a nealko pro dobrovolníky, aby v případě zájmu mohli provozovat testovací místa,“ komentuje pomocné aktivity Dita Vašíčková. I vánoční poděkování zaměstnancům pojala společnost prospěšně: „Chceme našim zákazníkům pomoci vrátit se do běžného provozu. Všem zaměstnancům jsme proto dali dárkové vouchery do restauračních provozoven. Zároveň pokračujeme v iniciativách ve spolupráci s Českým svazem pivovarů a sladoven na podporu hostinců a provozoven, aktuálně jde o projekt Bezpečná restaurace,“ dodává Dita Vašíčková, manažerka pro komunikaci a udržitelnost společnosti HEINEKEN ČR.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist