Vlaky Mattoni 1873 s nápoji z Kyselky na Moravu
17. leden 2024 České nápoje komentáře (0) 476 xMattoni 1873 dnes vypravila z Kyselky již 800. nákladní vlak s nealkoholickými nápoji na 470 km dlouhou trasu do distribučního centra na Moravě. Osm set vlakových souprav od roku 2012 nahradilo jízdu více než 22.800 kamionů a ušetřilo přes 9.200 tun CO2. Mattoni 1873 tím výrazně pomáhá životnímu prostředí a ulehčuje silniční a dálniční síti ČR.
Železniční přeprava nápojů z Kyselky u Karlových Varů do distribučního skladu společnosti v Mostkovicích u Prostějova probíhá nepřetržitě již od léta 2012, kdy Mattoni 1873 na své náklady obnovila vlečku z Kyselky do Vojkovic nad Ohří, kterou nechal zbudovat zakladatel společnosti Heinrich Mattoni. Od obnovení provozu bylo vlakem přepraveno 752.447 palet s nápoji, mezi které patří např. minerální vody Mattoni či Magnesia, kojenecká voda Aquila, značkové nápoje Schweppes či Granini a sirupy YO. Od spuštění plechovkové linky v Kyselce na podzim 2022 cestují vlakem na Moravu i plechovky s Mattoni a nápoji z licenčního portfolia PepsiCo.
Využívání vlakové dopravy u rychloobrátkového zboží v objemu, v jakém ho realizuje Mattoni 1873, je v podmínkách České republiky ojedinělé. I přes množství komplikací, které přeprava po železnici přináší, a přes rostoucí náklady na tuto formu přeprav, chce Mattoni 1873 tyto přepravy dále rozvíjet. Důkazem jsou i přepravy z dalšího výrobního závodu společnosti v Praze-Hloubětíně, odkud každý týden vyjíždí vlak s celkovou kapacitou 25 velkoobjemových železničních vozů, které nahrazují jízdu 50 kamionů do distribučního skladu v maďarském Kecskemétu.
Využívání železniční dopravy je součástí snahy společnosti Mattoni 1873 o udržitelné a ekologické podnikání, které zahrnuje i zavedení zálohového systému na nápojové PET lahve a plechovky, což nastartuje cirkulární oběh materiálu z těchto dosud jednocestných nápojových obalů.
O železniční přepravě výrobků Mattoni 1873 z Kyselky
28. srpna 2012 vyjel z Kyselky první vlak s nákladem zdejší unikátní minerální vody po obnovené železniční vlečce do Vojkovic nad Ohří, kterou vybudoval a roku 1895 uvedl do provozu Heinrich Mattoni, zakladatel dnešní společnosti Mattoni 1873. Rekonstrukce železniční vlečky na osmikilometrové trase Kyselka – Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Zaměstnanci společnosti Rutr, která rekonstrukci prováděla, vyměnili 560 pražců a nahradili 820 metrů kolejnic. Mattoni 1873 každý rok do vlečky pravidelně investuje několik milionů korun, aby se její technický stav neustále zlepšoval. S ohledem na délku vlečky cca 8 km to není jednoduchý úkol, avšak za výsledek stojí. Na samotnou její rekonstrukci a uvedení do provozu vynaložila Mattoni 1873 cca 10 mil. Kč.
Vlaky s výrobky Mattoni 1873 pro spotřebitele na Moravě jezdí po trase dlouhé celkem 470 km: Kyselka (Karlovarský kraj) – Vojkovice nad Ohří - Kadaň – Chomutov – Ústí nad Labem – Kralupy – Nymburk – Pardubice – Česká Třebová - Mohelnice – Olomouc – Prostějov – Kostelec na Hané - Mostkovice
u Prostějova (Olomoucký kraj). Manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system s vlastními dieselelektrickými lokomotivami řady 749. V předávacích stanicích Vojkovice nad Ohří a Prostějov si vlakové soupravy přebírají elektrické lokomotivy společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Hodnocení
4 hvězdiček / Hodnoceno: 1x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!