Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Investice do minerální vody Korunní

5. prosinec 2022  České nápoje   komentáře (0)  594 x

Dva roky poté, co se Korunní stala součástí společnosti Kofola, začíná nová éra výroby této známé a oblíbené minerální vody pramenící na úpatí Doupovských hor. Kofola do závodu letos investovala více než 80 milionů korun, které byly určeny na instalaci nové výrobní linky. Proměnou prošly také samotné lahve, které jsou odlehčené, s menšími uzávěry a novým designem. Díky těmto změnám ušetří Kofola jen na této značce přes 240 tun použitého plastového materiálu ročně.

Investice do minerální vody KorunníInvestice do minerální vody Korunní

Minerální vodu Korunní získala Kofola do svého portfolia na jaře roku 2020. „Kvalitní česká minerálka nám v portfoliu chyběla. Naším cílem je výrobní závod i značku dlouhodobě rozvíjet a posilovat její postavení na českém i slovenském trhu. A jako s každou naší značkou, i s Korunní chceme jít naproti aktuálním trendům v udržitelnosti,“ komentuje Daniel Buryš, generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko.

Ekologičtější lahve s novým designem šetří nejen materiál, ale i energie

Proměnou prošly lahve minerální vody Korunní, ale i ikonický uzávěr. „U lahví jsme udělali tři změny. Zvýraznili jsme vzhled etiket, sjednotili barvu lahví a uzávěrů a snížili množství použitého plastu,“ říká Karel Teichmann, výrobní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko. „Díky sjednocení barevnosti lahví budou lépe a jednodušeji recyklovatelné. Odlehčením lahve ušetříme více než 200 tun plastu ročně, k dalším desítkám tun přispělo i zmenšení uzávěru lahve. Šlo o těžké rozhodnutí, protože ikonická korunka ke Korunní dlouhá léta patřila. V následujících letech však budeme čelit výzvě Evropské unie v podobě neoddělitelného uzávěru od lahve, takže změna by byla stejně dříve či později nevyhnutelná,“ dodává Karel Teichmann. Tradiční korunka však nezmizela úplně, svou roli stále hraje v tzv. embosu (otisku) na lahvi a na etiketě Korunní.

Inovace ve výrobě jsou součástí dlouhodobé strategie Kofoly

Kofola patří mezi významné výrobce nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Investuje do svých závodů a přichází s moderními technologiemi, díky nimž vyrábí zdravější nápoje. „V Krnově máme paskalizační linku, na které můžeme díky vysokému tlaku ošetřovat šťávy UGO, aniž by se z nich ztratily cenné vitamíny. V Mnichově Hradišti využíváme technologie hotfill, díky níž můžeme sirupy vyrábět bez konzervantů. Stejně tak ochucené vody Rajec plníme v Rajecké Lesné v uzavřeném sterilním okruhu, na tzv. aseptické lince. A to je i případ Korunní, kde jsme letos investovali zhruba 80 milionů korun,“ vysvětluje Daniel Buryš. S ohledem na udržitelné principy zavádí Kofola moderní energeticky úsporné technologie. „Výroba ve Stráži nad Ohří díky tomu nyní probíhá v jednom chráněném okruhu, kde je lahev vyrobena, naplněna i uzavřena. Efektivněji pracujeme se změnou formátů a ušetříme také při sanitacích. Snížily se energetické nároky, a i tím šetříme životní prostředí,“ uzavírá Karel Teichmann, výrobní ředitel Kofoly.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist