Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Budějovický Budvar zveřejnil výsledky za rok 2015

1. srpen 2016  České nápoje   komentáře (0)  2508 x

Budějovický Budvar, n. p. zveřejnil auditované obchodní a ekonomické výsledky roku 2015. Objem prodaného piva se loni meziročně zvýšil o 9,9% na objem 1 601 938 hektolitrů. Tento nárůst potvrdil dlouhodobý trend: za 10 let se výstav pivovaru zvýšil o 39% a od roku 1991 o 226%. Loňský prodej piva byl zároveň nejvyšší během 120 let existence podniku.

Logo Budějovického BudvaruLogo Budějovického Budvaru

Prodej klíčového druhu piva – tedy světlého ležáku Budweiser Budvar – vzrostl o 12%. Ležáku Pardálu Echt se prodalo o 9% více. Prodej piva baleného v lahvích se zvýšil o 10% a prodej plechovek stoupl o 29%. Prodej piva v tuzemsku vzrostl o 9% a export se zvýšil o 10,5%. Na celkovém exportu piva z České republiky se loni Budějovický Budvar podílel z 21,7%.

„Za těmito výsledky stojí jednak vysoká kvalita piva založená na tradici a osvědčených řemeslných postupech, jednak práce všech 653 zaměstnanců pivovaru,“ říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Budějovický Budvar byl loni obchodně úspěšnější, než byl průměr českého pivovarnického průmyslu a díky tomu zvýšil i podíl na české produkci piva z 8,5% na 9,08%.

Velmi dobré obchodní výsledky se samozřejmě promítly do hospodaření. „Výsledky ve všech směrech překonaly plánované očekávání. Výkony dosáhly hodnoty 2,47 miliardy korun – meziročně o 5,6% více. Zisk před zdaněním pak meziročně stoupl o 13,8% na 349,8 milionu korun,“ upřesňuje Ing. Petr Žáček, ekonomický ředitel Budějovického Budvaru. Zisk byl vytvořen především v provozní oblasti a jeho hlavním zdrojem byly vyšší tržby za prodej piva. „Pozitivní byl také vliv stabilního kurzu koruny a také úspory v nákladech, kterých jsme dosáhli při nákupu energií, režijního materiálu i služeb,“ doplňuje Petr Žáček. Podnik loni vynaložil na investice a opravy 302,1 mil. Kč. Investice směřovaly například do opravy budovy stáčírny lahví, stavby přetlačného sklepa, nákupu dopravních prostředků nebo IT.

Pivovar se v roce 2015 přiblížil hranici svých výrobních a logistických možností. Aby podnik mohl pokračovat ve svém dlouhodobém rozvoji, musí v nejbližší budoucnosti rozsáhle investovat. Další rozvoj podniku podporuje i jeho zakladatel. Proto byla loni v orgánech podniku projednána „Strategie rozvoje podniku pro roky 2015-2020“, která obsahuje plán rozsáhlé investiční výstavby v hodnotě cca 1,5 miliardy Kč. „Do konce roku 2019 by tyto investice měly umožnit zvýšení výrobních kapacit o 20%. Realizace Strategie rozvoje podniku je již v plném proudu. Byl ukončen její první projekt – přetlačné tanky – a zároveň probíhá upgrade ERP systému. Právě nyní zahajujeme výstavbu moderního logistického centra,“ vysvětluje Ing. Adam Brož, Ph.D., MBA, sládek Budějovického Budvaru. Logistické centrum bude vybaveno nejmodernější skladovací a přepravní technologií a po jeho dokončení v roce 2018 se zlepší dopravní situace na Kněžskodvorské ulici. „Zahájili jsme také projektovou přípravu k rozšíření sklepů a stáčírny lahví. Vše by mělo být hotové v roce 2020,“ uzavírá Adam Brož.

Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist