Čepovaná plzeň ve světě
31. březen 2017 České nápoje komentáře (0) 1756 xProslulého českého leáku Pilsner Urquell se loni vyvezlo o 10 % více ne v roce 2015, jeho export tak poprvé v historii atakuje milionovou hranici. Klíčovými trhy pro něj zůstávají tradiční exportní země, jeho obliba roste ale i v exotických destinacích. Plzeňskému Prazdroji se zároveň daří ířit do světa i jedinečnost české pivní kultury: podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell u tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským leákem.
Export plzeňského leáku v sudech a tancích se meziročně zvýil o víc ne 9 % na 223 tisíc hektolitrů. Kadou minutu se tak v zahraničí načepuje 85 půllitrů Pilsner Urquell. Stejně jako v ČR v posledních letech mají nyní v zahraničí velký úspěch tankovny. Loni se z tanků exportovaného piva vypilo u 10 % čepovaného Pilsner Urquell (meziročně o třetinu více). Nyní funguje ve světě u zhruba padesát tankoven Pilsner Urquell a během roku 2017 by jich mohlo přibýt a třicet dalích. Dokonce i v zemi s tak odlinou pivní kulturou, jako je Velká Británie, u má tanky dokonce deset hospod v Londýně, jejich výtoč piva se poté zvedla a o 200 %. Pilsner Urquell je superprémiové pivo, které stojí v čele exportu českého piva, a tankovny nám pomáhají ířit jeho vynikající pověst skvělé chuti čerstvého piva, říká Václav Berka, starí obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.
Pilsner Urquell nejvíce přispívá k vývozu české kvality v servírování piva
Jako pivní misionáři do celého světa vyjídí z Plzeňského Prazdroje po celý rok nejen Václav Berka a jeho tým obchodních sládků, ale i ti nejlepí výčepní v ČR, kteří vzejdou kadoročně z prestiní soutěe Pilsner Urquell Master Bartender. Někdy jsou zahraniční pivaři přímo zvyklí na odliný způsob, například v Británii se i leáky čepují bez pěny a nai hladinku nejdřív odmítají. Jakmile jim to ale Pilsner Urquell Master Bartender nebo někdo z mého týmu vysvětlí, ukáe a oni ochutnáním zjistí ten obrovský rozdíl, u chtějí leák jen s pěnou, vysvětluje Václav Berka. A ruku v ruce se vzrůstajícími znalostmi a dovednostmi zahraničních výčepních roste pak i poptávka po čepované plzni.
Vedle řady evropských zemí si čepovaný Pilsner Urquell mohou vychutnat také obyvatelé i návtěvníci exotických destinací Tchaj-wanu, Thajska, Singapuru, Arménie nebo Izraele. Objemy čepované plzně ale rostou i na saturovaných trzích jako je např. Německo. Popularita plzeňského leáku se začala ířit brzy po jeho zrodu v roce 1842 a později se stal prvním celosvětově prodávaným pivem. Dnes je jedním ze symbolů České republiky v zahraničí, jeho obliba ve světě stoupá a tento trend očekáváme i letos, kdy oslavíme 175. výročí uvaření první várky Pilsner Urquell, shrnuje Václav Berka.
Vedle vlajkové lodi Pilsner Urquell jsou v zahraničí úspěné i dalí značky Prazdroje
V roce 2016 Plzeňský Prazdroj zvýil celkový objem prodeje svých pivních značek
v zahraničí o 10 %. Více piva z Prazdroje se prodalo zejména na evropských trzích, jako například v Německu, Slovensku a Maďarsku. Výrazně Prazdroj rostl také na asijských trzích a tento dobrý výsledek by firma chtěla přítích letech jetě rozvinout. Na trzích v Asii vidíme velký potenciál růstu, a proto jsou pro nás velmi zajímavé. K nejatraktivnějím patří Jiní Korea, kde loni vypili celkem 118 tisíc hektolitrů naich piv, ačkoli je zde běné v hospodě za půllitr piva Pilsner Urquell zaplatit v přepočtu i 500 korun, " říká Tom Verhaegen, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.
Zdroj: Tisková zpráva
[Nahoru ↑]
Hodnocení
3.25 hvězdiček / Hodnoceno: 4x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!