Český Heineken byl v roce 2017 úspěšný, co chystá pro letošek?
8. březen 2018 České nápoje komentáře (0) 1785 xSpolečnost HEINEKEN Česká republika zveřejňuje výsledky za rok 2017. Celkový výstav všech tří pivovarů, které v ČR vlastní (Krušovice, Starobrno, Velké Březno), narostl na téměř 2,4 milionů hektolitrů piva. HEINEKEN byl vloni opět úspěšným exportérem: z uvedeného počtu putovalo do zahraničí o více než 7 milionů lahví piva více. Navíc mezinárodní portfolio (Heineken, Desperados, Zlatý Bažant a cidery) rostlo dvouciferně. Společnost je velmi spokojena i s trendem růstu počtu návštěvníků, kteří do jednotlivých pivovarů vyrazili na exkurzi. Největší skok v tomto směru zaznamenal Královský pivovar Krušovice.
Rok 2017 zhodnotil generální ředitel společnosti HEINEKEN Česká republika Nikolay Mladenov: „Uplynulý rok hodnotím velmi pozitivně z mnoha aspektů. Opět se nám podařilo navýšit tržní podíl na domácím trhu, kde nám rostly objemy prodejů většiny našich strategických značek. Byli jsme také úspěšní v exportu a mám radost zejména z růstu naší mezinárodní značky Krušovice, také proto, že královské pivo ochutnalo zase o něco více spotřebitelů v místech bližších i hodně vzdálených. Jsem rád i za to, že jsou lidé zvědaví, jak to v našich pivovarech vypadá, a chtějí se dozvědět, jak se nejpopulárnější český nápoj krok za krokem vyrábí. Vloni jsem se zmínil, že jsme schopni vyhrát každou bitvu, do které se pustíme. Letos nás čekají další výzvy, a já pevně doufám, že stejně vítězné.“
Export
Ve srovnání s rokem 2016 se HEINEKENu podařilo export navýšit o téměř 7 milionů lahví. Do tohoto souhrnu jsou započítány všechny značky. Celosvětový export Krušovic oproti předchozímu roku vzrostl o 22 procent. Krušovice se tak staly nejrychleji rostoucí značkou v portfoliu mezinárodních značek globálního HEINEKENu. Mezi osm TOP mezinárodních značek skupiny HEINEKEN Krušovice patří od roku 2016.
Krušovické pivo se exportuje na trhy tří kontinentů, největším odběratelem je Evropa, následovaná Asií a Amerikou. Vyváží se ale i další značky z portfolia společnosti - Starobrno, Březňák a Zlatopramen.
Investice
„Celkem jsme v loňském roce do všech tří pivovarů investovali téměř 100 milionů korun. V této částce jsou zahrnuty i investice do oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví zaměstnanců, na nichž si velmi zakládáme,“ uvedl Milan Schramm, ředitel výroby, logistiky a distribuce společnosti HEINEKEN ČR.
Největší loňskou investicí v pivovaru Velké Březno byla obměna strojního zařízení v celkové hodnotě 4,8 milionů korun. Peníze (cca 3 miliony) šly i do projektu Heritage, jehož cílem je zatraktivnění exkurzní trasy pro návštěvníky.
Pivovar Starobrno hlásí dokončení oddělení nových přetlačných tanků včetně souvisejících investic, vše za 8,7 milionů korun. Vloni dále byly zahájeny práce na renovaci chladicího systému v celkové hodnotě přibližně 40 milionů korun.
V Královském pivovaru Krušovice byla rekonstruována úpravna vody za 25,7 milionů korun, další významnou investicí byla modernizace řídicího systému výroby za 8,4 milionů korun.
Další a zároveň největší investicí loňského roku bylo dokončení stavby distribučního centra přímo v areálu pivovaru Velké Březno, které vyšlo na téměř 50 milionů korun. Důvodů pro jeho výstavbu bylo několik – nové skladovací prostory odpovídají současným přísným standardům a normám, omezily se převozy zboží a zlepšila se bezpečnost provozu. Nezanedbatelné jsou i časové a finanční úspory při přesunech piva z pivovaru k zákazníkům. Současně se podařilo zastřešit i rozsáhlejší region od Teplic po Jablonecko, jižně po Mělník a severně na Frýdlantsko a Šluknovský výběžek.
Ve všech lokalitách se investovalo do bezpečnosti a ochrany zdraví zaměstnanců – celkem šlo o téměř 15 milionů korun.
Udržitelnost
Na poli udržitelnosti HEINEKEN pokračuje v úspěšném trendu posledních let, kdy usiluje o snižování spotřeby vody i emisí a propaguje zodpovědnou konzumaci alkoholu. Od roku 2012 se tak podařilo snížit spotřebu vody na jeden litr uvařeného piva o 22 procent. Se spotřebou 2,7 litru vody na 1 litr uvařeného piva tak pivovary patří v oblasti vodního hospodářství mezi nejúspornější i v celosvětovém měřítku. Snižuje se i produkce CO2 – od roku 2012 poklesla ve výrobě pivovarů celkem o 12 procent. Zodpovědnou konzumaci HEINEKEN prezentuje prostřednictvím informačně-osvětové kampaně Pijte s Mírou. Zábavnou formou tak vybízí k zodpovědné konzumaci i vhodnému chování. Hrdina kampaně – Míra – v roce 2017 navštěvoval hudební festivaly. Jejich návštěvníci si ve speciální zóně mohli vyzkoušet postřeh a přesnost, získali vědomosti o účincích alkoholu na zdraví i bezpečnost a zaškolili se v používání alkoholtesteru – kolem 1600 zájemců. Vedle festivalových aktivit projekt funguje i on-line.
Exkurze
Na prohlídku pivovarů vloni zavítal značný počet návštěvníků – nárůst oproti roku 2016 činil téměř 40 procent. Královský pivovar Krušovice mají dlouhodobě v oblibě Rusové, kteří v roce 2017 tvořili 74 procent návštěvníků. Nahlédnout pivovarníkům pod pokličku výroby ale touží i stále více Čechů. Převážnou část turistů tvoří česká klientela v pivovaru Starobrno, následují Maďaři a Rakušané. Ve Velkém Březně se návštěvníci dělí téměř půl na půl mezi Čechy a Němce.
Novinky a speciály roku 2017
Mezi nejdůležitější novinky uplynulého roku patřilo uvedení cideru Lišácké jablko s příznivou cenou, který se prodává také v klasické pivní lahvi. Zásadní inovací se pak stalo uvedení Ležáku za studena chmeleného z Královského pivovaru Krušovice, a to jak do hospod, tak do obchodní sítě.
Investiční vyhlídky pro letošní rok
Pivovary společnosti HEINEKEN Česká republika se letos zaměří na investice v oblasti zvýšení efektivity, nadále bude pokračovat obměna zastaralého majetku. A samozřejmě se bude jako každoročně investovat do zvýšení ochrany zdraví a bezpečnosti zaměstnanců.
V Královském pivovaru Krušovice půjdou investice do projektu na jímání CO2, obměny stroje na ovinování palet a stroje na paletizaci kartonů. V první polovině letošního roku se bude rekonstruovat kanalizace v prostoru nádvoří, která byla zahájena v závěru roku 2017.
Počítá se i s modernizací budov.
Ve Velkém Březně pokračuje i letos tzv. projekt Heritage, díky němuž bude atraktivnější exkurzní trasa. V plánu jsou práce na budově vodního hospodářství a spilce, nadále pokračují práce spojené s rekonstrukcí budovy vrátnice a hlavní vjezdové brány včetně přilehlého okolí.
V pivovaru Starobrno je letos v plánu kompletní rekonstrukce chladicího systému. Počítá se i s vybudováním nové plně automatické propagační stanice na kvasnice a zvýšení úrovně automatizace týkající se kvality výroby.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Hodnocení
5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!