Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Nejvěrnější štamgasty najdete na severní Moravě

19. listopad 2020  České nápoje   komentáře (0)  261 x

I přes to, že protiepidemiologická opatření nepřejí provozu hospod a restaurací, tak ty, které se v Moravskoslezském kraji rozhodly mít otevřeno alespoň přes okénko, teď prodávají přes polovinu piva proti svému běžnému provozu před covidem. Výrazně jim k tomu pomáhají jejich věrní štamgasti, kteří mají o čepované pivo největší zájem z celé republiky a nejvíce podporují své oblíbené hospody. Vyplývá to z dat Prazdroje.

Nejvěrnější štamgasty najdete na severní MoravěNejvěrnější štamgasty najdete na severní Moravě

Podle údajů Prazdroje má po uzavření vnitřních prostor a zahrádek restaurací (data od 14. října do 4. listopadu) otevřeno a prodává přes okénko jeho piva zhruba 11 procent hospod. A zatímco celkové prodeje čepovaných piv Prazdroje v celé České republice v tomto období dosahují na zhruba 5 procent v porovnání s loňskými prodeji, na severní Moravě je to zhruba ještě o 1,5 procenta více, tj. 6,5 %. „To znamená, že hospody v Moravskoslezském kraji mají vlastně největší podporu milovníků piva z celého Česka a pomáhají tak hospodským alespoň trochu pokrýt jejich náklady, které ani během pandemie nezmizely. Máme velkou radost, že v tom významnou roli hraje obliba čepovaného Radegastu, který je neprodávanějším pivem v celém regionu,“ říká Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje.

Prodej z okének tak může hospodám zajistit nemalou část běžných tržeb za pivo a tím i hotovost, tolik potřebnou pro jejich další fungování. „Z odezvy hospodských víme, že potřebují právě okamžitou hotovost, aby dokázali pokrýt alespoň část nákladů. V tom se jim snažíme pomoci, proto jsme majitelům a provozovatelům restaurací a hospod odložili splatnost všech faktur až na dobu po ukončení restriktivních opatřeních souvisejících s koronavirovou pandemií. Takže ten, kdo funguje prostřednictvím okénka a má část tržeb, teď nemusí platit náklady za pivo,“ dodává Tomáš Mráz. Pivovar se rovněž zavázal, že hospodám vymění zdarma prošlé pivo za čerstvé a zlikviduje jej na vlastní náklady. Majitelům a provozovatelům restaurací a hospod také poskytuje poradenství, jak získat prostředky z programů státní podpory.

Lidé, kteří si teď chodí pro pivo s sebou do džbánku či lahve, se podle Tomáše Mráze nemusejí obávat, že by nemělo ty nejlepší parametry. „Hospody, které fungují, preferují menší sudy o objemech 15 a 30 litrů, aby pivo zvládly i při stávajícím nižším zájmu prodat a bylo přitom pořád čerstvé,“ říká Tomáš Mráz. Patnáctilitrové sudy se nyní podílejí na prodejích čepovaného piva z Prazdroje téměř z jedné pětiny, zatímco běžně tvoří dvě procenta. Třicetilitrové tvoří dvě pětiny prodejů, loni v tuto dobu to bylo zhruba 20 procent.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist