Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Prazdroj loni prodal v zahraničí 4,5 milionu hl piva

15. červen 2020  České nápoje   komentáře (0)  375 x

Obliba piv z Plzeňského Prazdroje v roce 2019 vzrostla nejen v tuzemsku, ale také ve světě. Pivovar v zahraničí loni prodal 4,5 milionu hektolitrů piva, což je meziroční nárůst o 2,5 %. V součtu s domácím trhem, kde prodeje dosáhly 7,3 milionu hektolitrů, tak Prazdroj hlásí celkový prodaný objem za loňský rok 11,7 milionu hektolitrů piva, tedy celkový růst o 1 %.

Prazdroj loni prodal v zahraničí 4,5 milionu hl pivaPrazdroj loni prodal v zahraničí 4,5 milionu hl piva

Samotný export největší tuzemské pivovarnické společnosti v roce 2019 činil 1,8 milionu hektolitrů a vzrostl o více než 2 %. Největšími exportními teritorii pro nás loni i nadále zůstalo Slovensko a Německo. Podařilo se nám růst i v dalších zemích, nejvýrazněji v Rusku, Maďarsku, USA nebo Japonsku a měli jsme nakročeno, aby i letošní rok byl v zahraničí příznivý. Celosvětová pandemie koronaviru, bezpečnostní opatření napříč celým světem, zavřené hospody a restaurace a dočasná změna spotřebitelského chování ale letošní celkový export výrazně zkomplikují,“ říká generální ředitel Plzeňského prazdroje Grant Liversage.

Vývoz ležáku Pilsner Urquell, který se vyrábí pro celý svět pouze v Plzni, vzrostl o více než 4 % na 1,2 milionu hektolitrů. Celkem se ho tak loni prodalo v tuzemsku i ve světě 2,7 milionu hektolitrů, tedy o 2,5 % více než v roce 2018. „Prodeje čepovaného piva Pilsner Urquell v zahraničí loni rostly rychleji než baleného. Jeho spotřeba v sudech se v cizině zvýšila o 8 %, v tancích dokonce o 11 %. Do tohoto trendu však bohužel zasáhla situace s koronavirem. V mnoha zemích světa platila a někde stále ještě platí podobná omezení, jako jsme zažili v Česku. Hospody byly zavřené a odbyt sudového piva byl tedy minimální. Jednoznačně tedy letos převažuje zájem o balené pivo, ale jeho prodeje nenahradí výpadek toho čepovaného. Uděláme ale maximum pro to, aby si spotřebitelé po skončení pandemie opět mohli vychutnat naše značky tak, jak byli zvyklí, tedy i v hospodách u nás i v zahraničí,“ uvádí Grant Liversage.

Oblibě piv z Prazdroje ve světě pomáhá také obecně se zvyšující povědomí o českém ležáku. „Chceme, aby se naše značky staly synonymem prvotřídního zážitku pro zákazníka. Právě do této oblasti směřuje velká většina našich aktivit, jako například školení výčepních a personálu, kontroly způsobu ošetřování piva či motivační programy pro výčepní, kteří s našimi značkami pracují,” říká Kamil Růžek, obchodní sládek Prazdroje pro exportní trhy.

Vyškolení výčepní neboli tapsteři se vracejí do svých provozoven a ti nejlepší jsou schopni zvýšit prodeje piv až o jednu třetinu. A to hlavně péčí o kvalitu piva, správnou komunikací se zákazníky a celkovým přístupem k práci výčepního. V roce 2019 jsme v pivovaru proškolili 130 tapsterů a dále 10 head tapsterů, kteří mají za úkol v cizině provádět další školení výčepních a kontrolovat kvalitu v provozovnách,“ doplňuje Kamil Růžek. Světová pandemie zkomplikovala práci nejen tuzemským výčepním, ale také těm zahraničním. Prazdroj spustil kampaň na podporu tapsterů, kteří nemohou nyní pracovat, a vytvořil pro ně praktická videa, která je mají připravit na znovuotevření hospod nebo aby dokázali vyhovět zvýšeným nárokům konzumentů na hygienu.

„Zároveň jsme překlopili všechna nová školení do online prostředí. U teorie to jde, ale největší překážkou je praktická část, kdy tapsteři standardně navštěvují pivovar, učí se praktické dovednosti v péči o výčepní zařízení a v neposlední řadě pracují s českými výčepními ve vybraných plzeňských hospodách. To teď není možné, proto čekáme, až se opět otevřou hranice a my budeme moci s nováčky školení dokončit,“ dodává Kamil Růžek.

Na zahraničních prodejích Prazdroje se podílí také vývoz Velkopopovického Kozla, který meziročně vzrostl o 12,5 %. Největší zájem je o něj v plechovkách a skleněných lahvích. K celkovému úspěchu ve světě loni přispěla také licenční výroba Kozla, která se oproti předchozímu roku zvýšila o téměř 3 % na 2,7 milionu hektolitrů. Licenčně se Kozel vyrábí celkem v osmi zemích, nejvíce v Rusku

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist