Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Produkce českého piva se přes mírný pokles udrží na solidní úrovni

9. listopad 2019  České nápoje   komentáře (0)  1290 x

Za prvních 9 měsíců letošního roku se produkce pivovarů pro tuzemský trh snížila oproti stejnému období loňského roku o 3,16 %. Vývoz se naopak meziročně zvýšil o 4,33 %. Výsledkem je pokles celkového výstavu o 1,22 %. Za poklesem tuzemského trhu stojí zejména počasí, které bylo v loňském roce mimořádně teplé a napomohlo rekordním prodejům, které se letos již nepodařilo zopakovat. Tuzemská spotřeba s menšími meziročními výkyvy zůstává dlouhodobě zhruba na stejné úrovni a rozvoj pivovarské ekonomiky tak táhne zejména export. Ten tvořil vloni už téměř 25 % celkového výstavu, a jak je patrné z průběžných výsledků, jeho podíl letos opět o něco vzroste.

Produkce českého piva se přes mírný pokles udrží na solidní úrovniProdukce českého piva se přes mírný pokles udrží na solidní úrovni

„Tuzemský trh je dlouhodobě stabilní, co nám však dělá starosti, je pokračující odklon od pití čepovaného piva v restauracích a hospodách. Zatímco ještě v roce 2009 drželo čepované s přehledem prim, vloni se jeho podíl snížil už na 38 % a pokles pokračuje. V prvních 9 měsících letošního roku byl podíl piva čepovaného ze sudů a tanků na celkové tuzemské spotřebě 37 %,“ říká Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven. Pivovary se proto snaží tradici české hospody bránit a rozvíjet. Chození na pivo u nás bylo odedávna společenským fenoménem, který je o navazování a posilování vztahů, výměně informací, řešení problémů či domlouvání spolupráce. Nejvýznamnější aktivitou v tomto směru jsou zářijové Dny českého piva, které se v posledních letech začínají prosazovat i do zahraničí.

Výsledky za leden až září nepřinesly žádná zásadní překvapení. Polovinu spotřeby u nás tvoří ležáky, tedy spodně kvašená piva se stupňovitostí 11 % - 12 %, a jejich obliba mírně posiluje. Přibližně 45 % připadá na lehčí výčepní piva. Zbývajících 5 % tvoří kategorie nealkoholických piv, pivních mixů a pivních speciálů. Přestože jde o relativně malý objem, je v této kategorii čilý pohyb. Každoročně se objevují desítky nových variant ovocných mixů v nealkoholických i nízkoalkoholických variantách a při nejrůznějších příležitostech pivovary vaří speciální piva. Nejčastěji se tak děje na svátek svatého Václava, který je patronem českého piva a sládků, na Vánoce nebo pro letní posezení v zahradních restauracích.

Stejná zůstává i struktura druhů obalů. V tomto ohledu patří pivovarnictví k nejekologičtějším, protože dominantním způsobem přepravy jeho produktů ke konzumentům jsou velkokapacitní tanky, sudy a vratné skleněné lahve. Na tyto obaly celkově připadá 75 % tuzemské spotřeby.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist