Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Svijany za rok stočily přes 10 milionů plechovek

22. březen 2019  České nápoje   komentáře (0)  1458 x

Přesně před rokem uvedl Pivovar Svijany do plného provozu novou automatickou stáčecí linku s roční kapacitou až sto milionů plechovek a začal na ní jako první český pivovar stáčet do plechovek „živé“ pivo bez pasterizace. „Obliba našeho plechovkového piva jak u českých, tak i u zahraničních zákazníků překonala naše nejoptimističtější odhady. Za rok provozu jsme na nové lince stočili přes deset milionů plechovek, více než dvakrát tolik, než jsme původně plánovali. Při tomto tempu se největší investice v celé historii pivovaru zaplatí už za čtyři a půl roku,“ řekl ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík.

Svijany za rok stočily přes 10 milionů plechovekSvijany za rok stočily přes 10 milionů plechovek

Novou automatickou stáčecí linku s roční kapacitou až sto milionů plechovek pivovar po několika měsících testů uvedl do plného provozu loni 21. března. Na její instalaci vynaložil přes 100 milionů Kč. Z pohledu výroby piva šlo o největší investiční počin v celé historii pivovaru; více stála jen záchrana chátrajícího Zámku Svijany v těsné blízkosti pivovaru. Plně automatická linka vytvořila šest nových pracovních míst.

Investicí pivovar reagoval na dramatický růst obliby dříve u českých spotřebitelů spíše opomíjeného balení piva i na požadavky zahraničních zákazníků. V duchu tradic pivovaru, který už od roku 2000 plní do sudů a lahví prakticky výhradně jen nepasterované pivo, přitom ve Svijanech jako první český výrobce zvládli i technologicky velmi náročné plnění nepasterovaného piva do plechovek.

„Bylo to výborné strategické rozhodnutí. Nepasterované pivo v plechovkách, které nabízíme jako jediný český pivovar, se setkalo s mimořádným úspěchem jak na domácím trhu, tak i v zahraničí. Plechovky se také nejvýrazněji podílely na nárůstu exportu, který se loni meziročně zvýšil o zhruba tři procentní body a nyní tvoří již více než desetinu naší celkové produkce. Do zahraničí směřovala téměř třetina všech vyrobených plechovek, nejvíce na Slovensko, ale také do Polska, Německa, Ruska, Chorvatska a Maďarska,“ řekl dále Roman Havlík.

Do plechovek se ve Svijanech na nové lince stáčí zatím pět různých nepasterovaných piv - Svijanská Desítka 10 %, Svijanský Máz 11 %, Svijanský Rytíř 12 %, prémiový ležák „450“ a speciál Svijanský Kníže 13 %  - a nealkoholické pivo Vozka, které pasterací prochází. Jako další by měl přijít na řadu tmavý speciál Svijanská Kněžna 13 %. „Všechny si za poslední rok u zákazníků získaly tak obrovskou oblibu, že se podíl plechovkového piva zvýšil na 6,5 procenta celkového výstavu, takže dnes už z pivovaru odchází zhruba každé patnácté pivo v plechu. Plánujeme, že v průběhu letošního roku na trh dodáme celkem dvanáct milionů plechovek a do budoucna do nich hodláme i díky dalšímu nárůstu exportu stáčet až pětinu našeho celkového výstavu,“ doplnil Roman Havlík.

Zásadně jen „živé“, nepasterované pivo

Na výrobu nepasterovaných piv v sudech a lahvích svijanský pivovar přešel již v roce 2000. Předcházela tomu náročná změna pracovních postupů a návyků, jejím cílem bylo zajištění potřebné čistoty, a zdokonalení technologie filtrace piva. „Nejnáročnějším požadavkem při stáčení nepasterovaného piva je udržování absolutní mikrobiální čistoty. To je dosti obtížný úkol i při stáčení do lahví, v případě plechovek jej ještě více komplikuje větší plnící otvor, to, že se skládá ze dvou částí a že uzavírání probíhá v poměrně složitém strojírenském zařízení,“ řekl svijanský sládek Petr Menšík.

„Při instalaci linky jsme proto vsadili na společnost Krones, která je v oblasti stáčení piva světovou špičkou. Při našich nárocích na hygienu a celkovou kvalitu plnění nepasterovaného plechovkového piva jsme v podstatě ani neměli jinou volbu. Navíc jsme i takto špičkové zařízení museli ve spolupráci s dodavatelem vylepšit o některá nestandardní řešení,“ řekl Petr Menšík. „Výsledkem je spolehlivá linka s naprosto bezproblémovým chodem. Nyní ji ovšem ještě chceme postupně dovybavovat, nejnověji například zařízením na skupinové balení plechovek do papírových obalů.“

Pasterace, tedy tepelné ošetření, se provádí s cílem prodloužit dobu trvanlivosti piva. V důsledku zahřívání a oxidace se však při ní zhoršují senzorické vlastnosti i nutriční hodnota piva, ničí se enzymy a další zdraví prospěšné látky, a mimo jiné se také snižuje kvalita a trvanlivost pěny. „Chuť nepasterovaného piva je čistší a těkavé chmelové silice, jejichž obsah v pivu pasterace rovněž dramaticky snižuje, mu dodávají příjemně chmelovou pivní vůni. Proto jsme už při plánování nové plnicí linky měli okamžitě jasno v tom, že i v plechovkách budeme našim zákazníkům nabízet výhradně nepasterované pivo. A zdá se, že to dokážou ocenit,“ dodal Petr Menšík.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

4 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist