V Prazdroji mají analytický model, jak uhasit ízeň vech pivařů
20. červenec 2017 České nápoje komentáře (0) 1310 xJak vyrobit optimální mnoství piva pro hlavní sezonu, aby ho vdy a na vech místech byl dostatek a na své si přili jak milovníci leáků, tak i méněstupňových piv nebo Birellu? A kdy je nejlepí počasí na pivo? V Plzeňském Prazdroji mají na plánování poptávky speciální analytický model. Ten je klíčový zejména v letních měsících, kdy poptávka po zlatavém moku výrazně roste. Tahounem spotřeby jsou toti v průběhu roku důleité svátky a pak zejména vliv počasí.
Pro vyhodnocování těchto vlivů pouíváme detailní data od Českého hydrometeorologického ústavu. K tomu máme detailní historické údaje o teplotách, srákách a dalích ukazatelích za posledních deset let. Víme také, jaká byla za daného počasí spotřeba piva. Ná počítačový systém vechny tyto vstupní údaje zanalyzuje a ve výsledku dostaneme model, který nám pomáhá odhadnout spotřebu jednotlivých piv, vysvětluje Pavel Svoboda, manaer plánování poptávky Plzeňského Prazdroje.
Proč jsou tak detailní údaje zapotřebí? Pomáhají toti dostat pivo v nejlepí kondici ke spotřebiteli přesně ve chvíli, kdy má ízeň. V létě navíc k tradičním prodejním místům přibývají nová zahradní restaurace, kiosky, kempy poblí vodních ploch, navíc se koná mnoho kulturních festivalů. Plzeňský Prazdroj dodává pivo kadoročně do téměř 2 000 sezónních prodejních míst. Nejvýkonnějí provozovny tohoto typu prodají a 150 hektolitrů piva za měsíc, říká Tomá Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje. V nejteplejích dnech opoutí brány pivovarů Plzeňského Prazdroje a 45 000 hektolitrů piva denně, co by zaplnilo 9 miliónů půllitrů, dodává Tomá Mráz. V centrálním dispečinku se v létě denně vyřizuje více ne 7 000 objednávek. Brány pivovarů opoutějí denně stovky vozidel: z pivovaru Radegast 140, z pivovaru Velké Popovice a 160 aut, a z největího českého pivovaru v Plzni dokonce 230 aut denně.
Čím tepleji, tím více se vypije piva, platí jen omezeně
Spotřebě piva nejvíce přeje teplé a slunečné počasí s teplotami od 18 stupňů Celsia výe. Jednotlivé typy piv jsou ale na změny počasí různě citlivé. Nejméně výkyvů a nejvíce věrných konzumentů mají tradičně leáky, zejména Pilsner Urquell. Kdy nastane teplé počasí, pak vdy jde nahoru spotřeba výčepních piv, zejména oblíbené desítky. Pokud ale přijdou tropická vedra, spotřeba alkoholických piv ji neroste a naopak dramaticky se zvedá poptávka po těch bez alkoholu. Nejpopulárnějím z kategorie nealkoholických piv v České republice je Birell. Oblíbený je jak Birel světlý a polotmavý, tak i jeho ovocné verze, uvádí ředitel obchodu Tomá Mráz. Vzhledem k tomu, e v letních měsících a při zvýené námaze by měli lidé vypít a 4 litry za den a to předevím tekutin obsahujících dostatečné mnoství iontů, minerálních látek a vitamínů, je nealkoholické pivo jakoto ve své podstatě přírodní iontový nápoj obsahující sacharidy, bílkoviny, vitamíny předevím skupiny B a minerální látky jako draslík, sodík, vápník, hořčík atd. velmi dobrou volbou. Celkově se Birellu prodá v letních měsících trojnásobek v porovnání se zimními měsíci.
Negativně se na spotřebě piva v létě obecně podepisují déletrvající detě, protoe lidé tolik nechodí do restaurací a hospod. Na nákupy v obchodech ale počasí nemá a tak výrazný vliv. Je to dáno s tím, e lidé nejdříve vypijí vlastní zásoby z lednic, pajzů a pak teprve jdou do obchodu. Jestli se mezitím nějak změní počasí, nehraje takovou roli, dodává Tomá Mráz. Toto konstatování platí zejména pro pivo lahvové, které si zákazníci často nakupují do zásoby. Jiným příběhem je pivo v plechovkách. O to roste v létě zájem proto, e si ho lidé vozí s sebou na dovolené do zahraničí.
Zdroj: Tisková zpráva
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!