Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Za špičkově ošetřeným pivem od Prazdroje netřeba dojíždět

23. únor 2023  České nápoje   komentáře (0)  532 x

Zajít si na perfektně načepované pivo na malém městě nebo na vesnici? Příležitostí k tomu je čím dál více, jak ukazuje ocenění Hvězda sládků. To už od roku 2018 uděluje Plzeňský Prazdroj provozovnám, které pivu věnují tu nejvyšší péči a umí ho i skvěle načepovat. Letos ho získalo rekordních 748 hospod a restaurací, o 162 více než v loňském roce. Nejvýrazněji vzrostly počty oceněných ve městech a obcích, kde žije 5 až 20 tisíc obyvatel.

Za špičkově ošetřeným pivem od Prazdroje netřeba dojíždětZa špičkově ošetřeným pivem od Prazdroje netřeba dojíždět

„Dříve se tradovalo, že za perfektně ošetřeným a načepovaným pivem se jezdí do vyhlášených pivnic ve velkých městech. To už ale neplatí. Počet špičkových hospod a restaurací výrazně roste i v menších městech a na vesnicích. Místní hospodští a výčepní si v péči o pivo stále častěji v ničem nezadají s konkurencí z velkých měst,“ říká Vojtěch Homolka, vrchní obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.

I když z hlediska absolutního počtu hospod s Hvězdou sládků jsou stále v popředí velká města, menší sídla mají podstatně větší dynamiku. Nejrychlejším tempem přibývají hospody s Hvězdou sládků v obcích s 5 až 20 tisíci obyvateli, kde se jejich počet meziročně zvýšil o 43 % na celkových 144. O více než třetinu narostly oceněné hospody také ve městech s 20 až 50 tisíci obyvateli, kde je jich aktuálně 110. V Praze je nyní 221 oceněných hospod, což představuje oproti minulému roku nárůst o pětinu.

Cílem Prazdroje je, aby kvalitně načepované pivo bylo dostupné co nejširšímu okruhu návštěvníků hospod a restaurací. Podniky oceněné Hvězdou sládků tak lze najít i na vesnicích. V obcích do 5 000 obyvatel je nyní téměř šest desítek „hvězdných“ hospod.

Samotnému udělení Hvězdy sládků předchází komplexní hodnocení podniku, které se soustředí na technické parametry, jako je správné skladování piva, správné používání tlačných plynů, pravidelnost a kvalita sanitace pivních cest, čistota výčepní techniky a mytí pivního skla. Hodnotí se také správné čepování během celého dne. Nejnáročnější je udržet kvalitu piva za všech okolností, i když je hospoda večer plná, nebo při poledních špičkách. Děláme všechno pro to, aby personál vždy věděl, co a jak má dělat a měl kvalitu vždy špičkovou,“ vysvětluje Rostislav Rezek, majitel letos oceněné Sázavské Kozlovny v obci Sázava čítající necelých 600 obyvatel.

Hvězda sládků představuje nejen ocenění hospodských za vynikající práci, ale je také navigací hostů do těch nejlepších hospod, jimž může přinášet nemalou konkurenční výhodu. V loňském průzkumu například majitelé Hvězdy sládků potvrzovali pozitivní vliv ocenění na úroveň prodejů. „Když pivu dáváme tu správnou péči, je to znát. Hosté, kteří se rozmýšlí, zda jít k nám nebo ke konkurenci, která je nedaleko, se rozhodují právě podle toho, jak se staráme o pivo,“ říká Karel Kramer, provozovatel oceněné Radegastovny Kolbenka.

Roste ovšem nejen počet hospod, které jsou na úplné špičce a mají Hvězdu sládků. Správně ošetřené pivo nabízí i mnoho dalších provozoven napříč Českem. Stojí za tím systematická podpora Prazdroje i snaha hospodských obstát v konkurenci a přinášet lidem co nejlepší servis. Prazdroj mimo jiné dlouhodobě školí výčepní a učí je správně pečovat o pivo. „Jen loni jsme proškolili personál 1 700 hospod a restaurací v tom, jak se mají starat o pivo, od čistoty výčepu po správné čepování a servírování. Dlouhodobě je vidět, že majitelé a provozovatelé podniků mají zájem o vlastní rozvoj, i když to znamená větší nasazení. Sami totiž vidí, že to pro ně má přidanou hodnotu,“ dodává Vojtěch Homolka.

To potvrzuje i Karel Kramer: „Nejnáročnější je péče o sklo a styl čepování. Lidé k nám z jiných provozů přicházejí se zlozvyky, jako například čepování do suché sklenice nebo čepování z výšky, a je na nás jim vysvětlit přístup ke kvalitě. Někdo má pokoru se učit, s někým je větší práce. Je ale důležité pochopit, že z naší strany je to snaha posouvat je samotné i nás jako podnik vpřed.“

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist