Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Starbucks a Alibaba Group chtějí změnit kávový průmysl v Číně

14. srpen 2018  České nápoje   komentáře (0)  590 x

Firma Starbucks Coffee Company (dále jen “Starbucks”) (index NASDAQ: SBUX) a společnost Alibaba Group Holding Ltd. (dále jen “Alibaba”) (index NYSE: BABA) dnes oznámili, že uzavřeli strategické partnerství, jehož základem bude využívání platformy „Nový maloobchod (New Retail)“ firmy Alibaba a které umožní zákazníkům bezproblémově využívat služby Starbucks Experience a změnit kávový průmysl v Číně.

Starbucks a Alibaba Group chtějí změnit kávový průmysl v ČíněStarbucks a Alibaba Group chtějí změnit kávový průmysl v Číně

Společnost Starbucks chce prostřednictvím spolupráce s hlavními projekty ekosystému Alibaba, včetně Ele.me, Hema, Tmall, Taobao a Alipay, od září 2018 vytvořit pilotní prodejní místa “Starbucks Delivery Kitchens - Kuchyně Starbucks ”, které budou zajišťovat vyřizování objednávek a integrovat různé platformy v rámci virtuálního obchodu Starbucks, který nabídne čínským zákazníkům nepřekonatelné a ještě lépe personalizované služby Starbucks Experience.

Toto oznámení představuje historický moment, protože dvě ikonické, nadnárodní společnosti se rozhodly spojit své maloobchodní a technologické zázemí s cílem revolučně změnit služby zákazníkům. Společnost Starbucks bude moci využívat ekosystému Alibaba a infrastrukturu pro nový maloobchod (New Retail), díky které se služba Starbucks Experience může snáze rozšiřovat do dalších obchodů i online a stát se dostupnější pro zákazníky.

“Díky skvělým službám, které našim místním zákazníkům poskytuje více než 45 tisíc našich partnerů, tak značka Starbucks v Číně roste a inovuje rychleji než v jiných zemích světa,” řekl Kevin Johnson, prezident a generální ředitel firmy Starbucks Coffee Company. “Naše partnerství s firmou Alibaba změní moderní maloobchod a představuje důležitý mezník v našem úsilí překračovat očekávání našich čínských zákazníků. Naše místní pobočka Starbucks China je hodna následování a já mám v náš místní tým plnou důvěru, že se jim podaří zavést nové inovace ve službách Starbucks Experience do života.”

Daniel Zhang, generální ředitel skupiny Alibaba Group, řekl: “Starbucks je mnohem více než jen místo, kde se prodává špičková káva a naše firma sdílí stejnou vizi a společně se snažíme být průkopníky v nové kultuře pití kávy a zlepšovat životní styl prostřednictvím inovací a technologie. Společnost Alibaba je z rozšíření naší stávající spolupráce s firmou Starbucks nadšena a těšíme se na využití naší nové špičkové maloobchodní infrastruktury s názvem New Retail in našich schopností v oblasti online obchodování, díky kterým budeme moci zákazníkům nabídnout skutečně nevšední a jedinečný zážitek. Toto partnerství je opět důkazem úspěšnosti naší strategie New Retail.”

Strategické partnerství je součástí plánů firmy Alibaba na další rozšiřování své platformy New Retail, jejímž cílem je změnit způsob nakupování prostřednictvím spojení online a offline technologií. Platformu New Retail firma Alibaba představila v roce 2016 a od té doby se stala její hlavní strategií v oblasti maloobchodního prodeje.

Vytváření personalizovaných objednávek a realizace dodávky prostřednictvím ekosystému Alibaba

Nejlepší služby v oblasti dodávek kávy prostřednictvím sítě Ele.me

Díky spolupráci se sítí Ele.me, největším online dodavatelem potravin v Číně, která má více než 3 milióny registrovaných řidičů dodávkové služby,, může firma Starbucks již od září letošního roku vyzkoušet dodávky kávy ze 150 obchodů, které se nachází v hlavních obchodních oblastech Pekingu a Šanghaje a do konce kalendářního roku chce firma Starbucks možnosti dodávek kávy rozšířit až na více než 2000 obchodů Starbucks ve 30 městech.

Starbucks a Ele.me spolupracovali na vytvoření jedinečné, personalizované dodavatelské infrastruktury, kdy jsme pečlivě připravovali a ověřovali každý jednotlivý krok od objednání až po dodání. Sledovali jsme jednotlivé řidiče dodávkové služby Ele.me, přesně měřili dobu dodání a využívali také služeb specializovaných přepravců. Obě firmy společně vytvořily skvělý systém, jehož prostřednictvím budeme zákazníkům nabízet kvalitní služby, které v maloobchodních provozovnách značky Starbucks očekávají, a to od objednávky až po doručení. Díky partnerské spolupráci tak společnosti Starbucks a Ele.me vytvořily ten nejlepší systém na dodávky kávy pro čínské zákazníky.

“Společnost Ele.me má robustní infrastrukturu v oblasti dodávek potravin v Číně. Jsme rádi, že můžeme s firmou Starbucks spolupracovat a využít naše spolehlivé a prověřené služby k uspokojení potřeb našich zákazníků a současně těžit z velkého potenciálů, který tento segment má. Pro společnost Ele.me je prohlubování spolupráce s maloobchodními řetězci důležitým mezníkem a představuje další rozšíření našeho podnikání v oblasti dodávek potravin a nápojů,” řekl Wang Lei, generální ředitel firmy Ele.me.

Skvělé možnosti vyřizování objednávek a dodávek prostřednictvím supermarketů Hema

Společnost Starbucks navíc bude spolupracovat se supermarkety Hema, kde vzniknou první maloobchodní prodejní centra s názvem “Starbucks Delivery Kitchens”. Tato prodejní centra budou využívat infrastrukturu sítě Hema a budou vyřizovat objednávky na kávové a čajové nápoje Starbucks, které budou dodávat stávající maloobchodní prodejny Starbucks. Společnost Starbucks bude také využívat informace o chování zákazníků a jedinečné zkušenosti firmy Hema v oblasti dodávek potravin a nápojů. Díky tomu se její nápoje dostanou nejen k jednotlivcům, ale k celým rodinám a komunitám po celé Číně.

Tato strategie je záměrná, protože získané poznatky budou využity pro plánování budoucí sítě obchodů Starbucks, které vzniknou v místech obchodních a výdejních center “Starbucks Delivery Kitchen” a společně tak budeme našim zákazníkům nabízet ty nejlepší služby, jak prostřednictvím našich zaměstnanců, tak na základě spolupráce s našimi partnery. Již v září 2018 otevře firma Starbucks první prodejní místa “Starbucks Delivery Kitchens” ve vybraných supermarketech Hema v Šanghaji a Hangzhou a postupně chce další prodejní místa otevřít i v ostatních městech.

“Naši čínští zákazníci očekávají od služby Starbucks Experience tu nejvyšší kvalitu a my jsme hrdi na to, že můžeme nabídnout špičkové dodavatelské služby, které supermarkety našeho partnera nabízí a díky kterým si je jejich zákazníci oblíbili. Nikdy neděláme kompromisy,” řekla Belinda Wong, generální ředitelka Starbucks China. “Navíc, díky našemu partnerství s firmou Alibaba odstraňujeme fyzické i virtuální překážky mezi domácností, kanceláří, obchody a digitálním prostředím a Čína tak bude prvním trhem, kde naši zákazníci budou moci služby Starbucks Experience využívat skutečně na plno a ve všech ohledech.”

Digitální inovace mění maloobchodní průmysl

Klíčovou strategickou iniciativou tohoto nového partnerství je otevření virtuálního obchodu Starbucks v Číně, který bude prvním takovým obchodem svého druhu. V rámci partnerství firma Alibaba vytvoří centralizovaný online rozcestník, který bude integrovat a prostřednictvím různých digitálních platforem nabízet produkty a služby Starbucks ve stálé kvalitě v duchu projektu Starbucks Experience. Toto inovativní řešení obejde omezení spojená s využíváním jedné aplikace a namísto toho zákazníkům nabídne moderní systém, spojující aplikaci Starbucks app s mobilními zákaznickými aplikacemi Alibaba, jako jsou například Taobao, Alipay, Tmall nebo Koubei.

Tato nejmodernější inovace revolučním způsobem změní tradiční offline/online model nakupování a spolehlivě dostane služby Starbucks Experience do každodenních životních rituálů čínských zákazníků, bez ohledu na to, kde se nachází a také bez ohledu na čas. Zákazníci společnosti Starbucks si budou moci odkudkoli, včetně domova či kanceláře objednat kávu online nebo přímo v obchodě Starbucks a nechat si dovézt jedinečný na míru vytvořený nápoj. Při objednávání online je navíc možné objednat personalizovanou kávu v dárkovém balení nebo s osobní zprávou pro přátele. Vaši zprávu můžete nahrát na sociálních sítích na platformě “Say it with Starbucks - Řekněte to Starbucksem”.

Značka Starbucks do tohoto centralizovaného systému postupně bude integrovat svou členskou platformu pro sbírání cen Starbucks Rewards (SR), aby mohla využívat informace o chování zákazníků k vytváření skutečně personalizovaných nabídek a položit tak základy budoucího rychlého rozvoje online prodeje značky Starbucks v Číně.

Starbucks a Alibaba jsou důvěryhodní obchodní partneři, kteří sdílí společné hodnoty v oblasti inovace a neutuchající snahy o dokonalost svých výrobků a služeb. Toto hlubší partnerství je tak důležitým krokem ke zkvalitnění služeb pro zákazníky po celé Číně.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist