Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Limitovaná edice bourbonu Four Roses k výročí 130 let

4. říjen 2018  České nápoje   komentáře (0)  1075 x

Letos je to přesně 130 let od chvíle, kdy Paul Jones junior v Kentucky zaregistroval značku Four Roses a položil tak základy světově oceňovaného bourbonu se čtyřmi rudými růžemi ve znaku. Palírna Four Roses si toto významné výročí připomíná nejenom prostřednictvím série historicky laděných degustací či představením archivu plného zajímavých exponátů, ale zejména limitovanou edicí bourbonu Four Roses Small Batch. Tato speciální edice v celkovém počtu 3.600 ručně očislovaných lahví s logem 130. výročí, představená v září v rámci Bourbon Heritage Month, se pro znalce a sběratele dostává v omezeném množství vůbec poprvé také do České republiky.

Limitovaná edice bourbonu Four Roses k výročí 130 letLimitovaná edice bourbonu Four Roses k výročí 130 let

Pro výrobu výjimečného bourbonu Small Batch 130th Anniversary Edition byly vybrány čtyři z celkových deseti receptur Four Roses, které značka pro svoji výrobu využívá. Brent Elliott, master distiller Four Roses k jeho vzniku říká: „Pro tuto limitovanou edici Small Batch k oslavě důležitého výročí značky jsem chtěl vytvořit něco speciálního. Od samého počátku jsem se zaměřoval na získání unikátních ovocných chutí z našich kvasinek F a V, a právě tato ovocnost je nejvýraznější nótou ve výsledném produktu. Pro konrastní chuť jsem přidal také starší a kořeněnější dávku bourbonu. Propojením těchto dvou rozdílních chuťových profilů jsme, věřím, dosáhli skvěle vyváženého, komplexního a unikátního bourbonu.“ Ten je vyroben v sudové síle s obsahem alkoholu 54,3 % a ve vůni nese bohaté tóny vanilky, malin, zralých bobulovitých plodů a lehké karamelovo-vanilkové nóty creme brullé. Na patře bourbon rozvíjí chuť meruňěk, máty, hřejivé skořice a jablek s příjemným dubovým nádechem. Závěr je velmi dlouhý a příjemný, s doznívajícími tóny skořice, ovoce a vanilky.

Své 130. výročí si Four Roses v během tohoto roku připomíná celou řadou aktivit. Těmi jsou například historicky laděné degustace, jež probíhají především v Louisville a Lexingtonu. Příznivce bourbonu s rudými růžemi na etiketě vezmou na místa, která jsou se značkou spjata, nabídnou jim ochutnávku různých bourbonů Four Roses a dají jim nahlédnout do historie značky. Skvělým pomocníkem je mobilní archiv historických předmětů a dokumentů. Velkou zásluhu na vzniku této jedinečné sbírky má historik značky Four Roses a její senior brand ambassador Al Young. „Na sestavení archivu Four Roses jsem pracoval dlouhé roky, a tak jsem moc rád, že se o výsledek své práce budu moci podělit s účastníky výročních degustací a dalšími našimi přáteli a příznivci,“ říká Al Young a pokračuje: „Máme k dispozici různé předměty a dokumenty, které dokládají pestrou a bohatou historii našeho bourbonu, včetně letitých láhví, sklenic nebo třeba reklamních předmětů.“ Digitální verze archivu bude u příležitosti oslav 130. výročí k dispozici také on-line na webu Four Roses.

Historie bourbonu Four Roses sahá až do druhé poloviny 19. století. Jeho počátky jsou spjaty s Paulem Jonesem, jenž v Georgii obchodoval se smíšeným zbožím, mimo jiné také s whiskey. Starší z Jonesových dvou synů, Paul junior, později rodinné podnikání přesunul do Kentucky, na jednu z hlavních tříd v Louisville, jež nesla příznačné jméno – Whiskey Row. Značku Four Roses si dal zaregistrovat v roce 1888, a ten se tak stal datem oficiálního vzniku bourbonu se čtyřmi rudými růžemi ve znaku. Následující generace Jonesových nechala vybudovat v Lawrenceburgu palírnu, kde se bourbon Four Roses dodnes vyrábí. V roce 1922 se novým majitelem značky stala Frankfort Distilling Company, jež ji provedla obdobím prohibice, hospodářskou krizí a dvěma světovými válkami. Uprostřed té druhé firmu převzala kanadská společnost Seagram, kterou ke koupi zlákal především toho času nejprodávanější bourbon v USA. Paradoxně se pak právě z rozhodnutí nového vlastníka v 50. letech značka Four Roses z domácího trhu zcela stáhla a prodávala se pouze v zahraničí. A tak zatímco v Evropě nebo třeba Japonsku byl bourbon Four Roses jedničkou ve své kategorii, v USA téměř upadl v zapomnění. O jeho návrat na americký trh začal v polovině 90. let minulého století bojovat master distiller Jim Rutledge a v roce 2004 se jeho sen, v té době už pod hlavičkou japonské Kirin Brewery Company, stal skutečností. Na počátku nového tisíciletí se tak začala psát nová a velmi úspěšná kapitola v historii Four Roses. „Dokonce i po 130 letech jako společnost stále rosteme,“ říká současný master distiller Brent Elliott a dodává: „Jsme moc rádi, že oslavy našeho významného výročí jdou ruku v ruce s dokončením projektu expanze palírny a navýšení její kapacity. Velké díky patří všem, kdo nám svou přízní v úspěšném rozvoji značky Four Roses pomáhají.

Zdroj: Web Pernod Ricard

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

2 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist