Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Palírna U Zeleného stromu vyhrála spor s RRTV

15. prosinec 2021  České nápoje   komentáře (0)  901 x

Největší ryze český výrobce lihovin, Palírna U Zeleného stromu, vyhrál svůj spor s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Firma nesouhlasila s jejím rozhodnutím udělit pokutu a zakázat reklamu na Hanáckou vodku z roku 2019, ve které vystupoval zpěvák Matěj Ruppert. Soud nyní rozhodl, že prostějovská palírna přestupek nespáchala.

Palírna U Zeleného stromu vyhrála spor s RRTVPalírna U Zeleného stromu vyhrála spor s RRTV

Celý spor začal na začátku roku 2020, kdy RRTV zahájila s Palírnou U Zeleného stromu správní řízení ohledně reklamy na Hanáckou vodku vysílané na konci roku 2019. Spot, ve kterém tančil a zpíval Matěj Ruppert, podle RRTV vytvářel dojem, že spotřeba alkoholu přispívá ke společenskému úspěchu. V říjnu 2020 pak rada rozhodla v neprospěch reklamy na Hanáckou vodku. Palírna dostala zákaz ji vysílat v televizi a také pokutu ve výši 100 000 Kč. Výrobce lihovin však podal žalobu a soud nyní rozhodl, že reklama přestupkem nebyla.

„Rada pro rozhlasové a televizní vysílání podle soudu neprokázala, že by náš reklamní spot vytvářel dojem, že konzumace alkoholu přispívá ke společenskému úspěchu. V odůvodnění stojí, že v reklamním spotu není nijak zobrazena konzumace alkoholu, text písně Matěje Rupperta i další vlastnosti či úspěchy jsou v našem spotu zobrazeny nezávisle na konzumaci alkoholu. Soud navíc významně zapochyboval, zda lze tanec v baru, bytí s přáteli či zábavu označit za „společenský úspěch“ ve smyslu zákona o regulaci reklamy, tedy zda je v reklamním spotu vůbec nějaký společenský úspěch prezentován,“ říká k rozhodnutí soudu Jiří Pejša, člen představenstva Palírny U Zeleného stromu.

Firma nyní zvažuje, jakým způsobem bude po RRTV nárokovat vzniklé škody. „Rozhodnutí RRTV o zákazu reklamy přišlo těsně před naší nejsilnější sezonou, tedy koncem roku. Museli jsme tak narychlo řešit natočení nového spotu, reklamní prostor v televizi jsme již měli zarezervovaný. Navíc nám tím i ubíhala autorská práva na píseň v původní reklamě, což také byla výrazná investice,“ doplňuje Jiří Pejša.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist