Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Palírna U Zeleného stromu vyhrála spor s RRTV

15. prosinec 2021  České nápoje   komentáře (0)  431 x

Největší ryze český výrobce lihovin, Palírna U Zeleného stromu, vyhrál svůj spor s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Firma nesouhlasila s jejím rozhodnutím udělit pokutu a zakázat reklamu na Hanáckou vodku z roku 2019, ve které vystupoval zpěvák Matěj Ruppert. Soud nyní rozhodl, že prostějovská palírna přestupek nespáchala.

Palírna U Zeleného stromu vyhrála spor s RRTVPalírna U Zeleného stromu vyhrála spor s RRTV

Celý spor začal na začátku roku 2020, kdy RRTV zahájila s Palírnou U Zeleného stromu správní řízení ohledně reklamy na Hanáckou vodku vysílané na konci roku 2019. Spot, ve kterém tančil a zpíval Matěj Ruppert, podle RRTV vytvářel dojem, že spotřeba alkoholu přispívá ke společenskému úspěchu. V říjnu 2020 pak rada rozhodla v neprospěch reklamy na Hanáckou vodku. Palírna dostala zákaz ji vysílat v televizi a také pokutu ve výši 100 000 Kč. Výrobce lihovin však podal žalobu a soud nyní rozhodl, že reklama přestupkem nebyla.

„Rada pro rozhlasové a televizní vysílání podle soudu neprokázala, že by náš reklamní spot vytvářel dojem, že konzumace alkoholu přispívá ke společenskému úspěchu. V odůvodnění stojí, že v reklamním spotu není nijak zobrazena konzumace alkoholu, text písně Matěje Rupperta i další vlastnosti či úspěchy jsou v našem spotu zobrazeny nezávisle na konzumaci alkoholu. Soud navíc významně zapochyboval, zda lze tanec v baru, bytí s přáteli či zábavu označit za „společenský úspěch“ ve smyslu zákona o regulaci reklamy, tedy zda je v reklamním spotu vůbec nějaký společenský úspěch prezentován,“ říká k rozhodnutí soudu Jiří Pejša, člen představenstva Palírny U Zeleného stromu.

Firma nyní zvažuje, jakým způsobem bude po RRTV nárokovat vzniklé škody. „Rozhodnutí RRTV o zákazu reklamy přišlo těsně před naší nejsilnější sezonou, tedy koncem roku. Museli jsme tak narychlo řešit natočení nového spotu, reklamní prostor v televizi jsme již měli zarezervovaný. Navíc nám tím i ubíhala autorská práva na píseň v původní reklamě, což také byla výrazná investice,“ doplňuje Jiří Pejša.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist