Staré myslivecká s retro etiketou z roku 1918
6. duben 2018 České nápoje komentáře (0) 4638 xPalírna U Zeleného stromu Prostějov uvede na trh retro edici populární Staré myslivecké v podobě, v jaké se prodávala v roce 1918. Speciální limitované vydání Staré myslivecké připomene 100. výročí vzniku Československé republiky.
„Chceme zdůraznit, že dobré pití nezná hranice. Stará myslivecká byla oblíbena za rakouského mocnářství, kdy byla dodávána i na císařský dvůr. Obdobně jako v nově vzniklém společném státu Čechů a Slováků v roce 1918. A stejně dobře si vede i dnes, kdy vedle sebe existují dvě samostatné republiky,“ uvedl manažer značky Stará myslivecká Boris Rajdl.
Palírna U Zeleného stromu rekonstruuje historickou podobu lahve i etikety z vlastních archivů, kde jsou některé unikátní „kousky“ uloženy, ale také z dobových fotografií a reklamních materiálů. Výsledek proto bude velmi autentický. „Máme k dispozici původní etikety roku 1918. Ale navíc použijeme i speciální lahve. Tehdy byl totiž běžný především objem 0,7 litru, zatímco dnes se mnohem víc prodávají půllitrovky nebo litrovky,“ dodal Boris Rajdl. Naopak obsah lahve bude stále stejný, protože Stará myslivecká se podle identického receptu vyrábí již mnohem déle. V retro kabátu bude vyrobena limitovaná edice, která bude na trh uvedena v květnu letošního roku. První dvě lahve z limitované edice mají speciální určení. Lahev číslo jedna bude uschována v archivu Palírny U Zeleného stromu v Prostějově. Lahev číslo dvě s podpisem majitele Palírny Milana Hagana bude vydražena a výtěžek z prodeje půjde na sociální účely.
Stará myslivecká patří v Česku mezi vůbec nejoblíbenější značky lihovin. Pravidelně se umísťuje v TOP 10 nejprodávanějších značek. V roce 2016 se stala vůbec nejrychleji rostoucí lihovinou v ČR v maloobchodě, když se její prodeje zvýšily meziročně o více než 50 %. I v loňském roce značka pokračovala v růstu a posílila o dalších 7 %. Na Slovensku se řadí Stará myslivecká mezi nejoblíbenější z Česka dovážené lihoviny. Například v loňském roce vzrostly prodeje značky Stará myslivecká na slovenském trhu o 3 %, přičemž celkový objem odbytu činil zhruba 500 tisíc lahví.
Stará myslivecká je zcela unikátním ryze českým nápojem, jehož historie sahá do začátku 16. století. Základ Staré myslivecké tvoří pečlivě vybrané destiláty, které zrají v dubových sudech společně s přírodními výluhy ze sušeného ovoce. Přesné složení a poměry těchto přísad jsou po staletí pečlivě střeženy a konkrétní recepturu znají v současnosti jen tři lidé. Směs destilátů a přírodních výluhů z ovoce je po smíchání ukládána nejméně na dobu 3 měsíců do dubových sudů, kde díky zrání nabývá na vyrovnanosti a harmonii. Stará myslivecká tak dozrává v nezaměnitelný nápoj s whiskovým charakterem, a proto pro značku zlidovělo označení „česká whisky“.
Oblibu Staré myslivecké potvrzují nejen „suché“ statistiky, ale například také skutečnost, že se stala velmi výraznou „rekvizitou“ v řadě velmi populárních filmů, které jsou dodnes diváky oblíbeny, jak v Česku, tak na Slovensku. Ve kterých titulech si „myslivec“ zahrál? Namátkou: oscarový „Schindlerův seznam“, „Ať žijí duchové!“, „Na samotě u lesa“, „Sněženky a machři“, „S tebou mě baví svět“ či „Pupendo“.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Hodnocení
3.13 hvězdiček / Hodnoceno: 15x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!