Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

V Den země SodaStream vyzývá o péči o planetu

22. duben 2020  České nápoje   komentáře (0)  436 x

– Vedoucí světová značka v oblasti výroby perlivé vody SodaStream, která je součástí PepsiCo, dnes oznámila své ambiciózní cíle v rámci svého úsilí o omezení používání jednorázového plastového odpadu během následujících 5 let. Na základě předpovědí vycházejících z trvalého dvojciferného růstu za posledních několik let SodaStream plánuje do roku 2025 snížit počet používaných lahví téměř o 67 miliard*.

V Den země SodaStream vyzývá o péči o planetuV Den země SodaStream vyzývá o péči o planetu

Kromě tohoto závazku společnost oznámila u všech svých příchutí přechod z plastových na kovové lahve, což by během následujících pěti let mělo vést ke snížení počtu používaných jednorázových plastových lahví téměř o dalších 200 milionů lahví. Každá lahev SodaStream snižuje používání nevratných plastových lahví o tisíce, a to tím, že poskytuje zákazníkovi možnost vyrobit si doma z kohoutkové vody perlivou vodu a nasycené nápoje pro použití doma i venku.

Při příležitosti oslavy Dne země během krize COVID-19 společnost SodaStream dnes zveřejnila dojemné video v němž zdůrazňuje důležitost péče o naši planetu i během této složité doby, kdy má velká část lidstva omezený volný pohyb. Video obsahuje následující společenské a ekologické sdělení: „Abychom to překonali, musíme zůstat doma, a když tak uděláme, pojďme se starat o naši planetu – náš domov – lépe!

 

Zatímco všichni z nás procházejí velkou zkouškou, já pevně doufám, že jednou, až bude COVID-19 za námi, si všichni budeme pamatovat, jak pečovat o planetu, na které žijeme, mnohem lépe, společně jako lidstvo,“ uvedl výkonný ředitel SodaStream Eyal Shohat. Dalším velkým závazkem, který společnost zveřejnila, je přechod všech příchutí, jež jsou nyní prodávány v plastových lahvích, na kovové lahve, k němuž by mělo dojít začátkem roku 2021. Příchutě SodaStream nakupují zákazníci na celém světě, kteří je doma používají k výrobě nasycených nápojů různých příchutí. Továrna SodaStream v Izraeli dnes vyrábí více než 30 milionů lahví s příchutí ročně, a toto množství každý rok roste v dvojciferných číslech. Společnost zdůrazňuje, že tento přechod na kov představuje komplexní provozní, marketingovou a komerční akci.

Kov je ve světě aktuálně nejsnadnější a nejúčinnější volbou pro recyklaci a nevyžaduje „vzdělávání trhu“ v oblasti třídění odpadu. Dle údajů americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) se ve Spojených státech plně recykluje 70 % kovů, ve srovnání s 35 % hliníku, 33 % skla a pouze 15 % plastů; v EU je toto číslo dokonce vyšší, se 74,2 % plně recyklovaných kovů. Tato změna by měla v následujících letech přinést úsporu stovek milionů jednorázových plastových lahví.

V roce 2019 přispělo řešení SodaStream ke snížení používání jednorázových plastových láhví o přibližně 5 miliard *. Více než poloviny tohoto výsledku bylo dosaženo na nejproduktivnějších trzích SodaStream v Německu, Francii a USA. Pro nadcházející období společnost zvedla laťku ještě výše; v roce 2020 SodaStream plánuje snížit spotřebu lahví na svých trzích po celém světě o dalších 6 miliard.

Další zelené závazky:

SodaStream investuje také do obnovitelných zdrojů; na střechu hlavní továrny byly letos nainstalovány solární panely, které již zajišťují 5 % energetických požadavků společnosti, a do roku 2021 by toto číslo mělo dosáhnout 20 %. SodaStream dále plánuje přechod na zemní plyn a používání kogeneračních technologií, aby mohla využívat čistou energii bez fosilních paliv a aby mohla také dosáhnout téměř 100% energetickou nezávislost továrny do roku 2024.

Neustále zkoumáme další kroky, včetně oblasti obnovitelných energií. Jako společnost cítíme odpovědnost a závazek vůči světu, který zanecháme pro další generaci,“ uvedl výkonný ředitel SodaStream Eyal Shohat.

*Data poskytla společnost SodaStream na základě tržeb a odhadů pro lahve a náplně.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist