Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Češi pijí o Vánocích stejně nebo více alkoholu nežli jindy

21. prosinec 2017  České nápoje   komentáře (0)  456 x

Během vánočních svátků vypije čtvrtina Čechů více alkoholu než v ostatních měsících roku. Více než polovina však své návyky v této oblasti nemění. Až dvě pětiny dotázaných přitom uvedly, že o Vánocích konzumují jiný druh alkoholu než obvykle. Ze speciálních vánočních nápojů je pak nejoblíbenější svařené víno, druhé místo patří vaječnému likéru. Předvánoční výzkum na toto téma realizovala společnost Nielsen Admosphere na vzorku pěti set respondentů z české internetové populace starší 18 let. Doplňují ho i data z monitoringu reklamy, podle nějž v období leden-listopad 2017 inzeroval ze značek alkoholu (bez piva) nejvíce Jägermeister.

Češi pijí o Vánocích stejně nebo více alkoholu nežli jindyČeši pijí o Vánocích stejně nebo více alkoholu nežli jindy

Obecně pije alkohol alespoň příležitostně naprostá většina respondentů. Jen 10 % dotázaných uvedlo, že alkoholické nápoje nepije nikdy. Více než čtvrtina z těch, kteří alkohol pijí alespoň příležitostně, přitom uvedla, že jejich spotřeba v době vánočních svátků je vyšší oproti zbytku roku. U více než poloviny respondentů je spotřeba alkoholu stejná.

39 % dotázaných také uvedlo, že oproti zbytku roku pije jiný druh alkoholických nápojů než obvykle a pětina kupuje během vánočních svátků dražší alkohol v porovnání s běžným rokem.

A jak jsou na tom respondenti se speciálními vánočními nápoji? Více než polovina respondentů, která uvedla, že alespoň příležitostně pije alkohol, si dává v době adventu a o Vánocích svařené víno. 4 z 10 dotázaných pijí v době vánočních svátků vaječný likér a téměř třetina si dopřává punč. Grog si dává čtvrtina respondentů.

Dotazováno také bylo, jakou přípravu speciálních vánočních nápojů preferují. Počet lidí, kteří si je připravují doma, a těch, kteří si je kupují mimo domov (na vánočních trzích, v restauracích a podobně) je srovnatelný, pohybuje se okolo 35 %. Obě možnosti pak kombinuje 30 % dotázaných.

Co se týče inzerce v segmentu alkoholických nápojů (bez piva), nejvíce v období leden–listopad 2017 inzeroval Jägermeister, který umístil reklamu v hodnotě 68,5 milionů korun. To je o 4 % méně než v loňském roce ve stejném období. Druhý STOCK zaznamenal naopak nárůst o 7 %, využil inzertní prostor v hodnotě 56,8 milionů korun. Reklama třetího nejsilnějšího inzerenta, značky APEROL, měla mezi lednem a listopadem 2017 hodnotu 55,7 milionů korun, což představuje pokles o 3 % oproti stejnému období loni.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Kde se diskutuje?

5.8.2018 15:20
Chody: Permanent Beer Fest

26.2.2018 15:30
Chody: Zlatý Bažant Nealko už se nebude vařit

24.12.2017 09:27
Cibulka: Bohemia Sekt

17.12.2017 08:28
Schovánková: Bohemia Sekt

27.11.2017 10:27
Cibulka: Bohemia Sekt

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist