Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Měsíční výstav českých pivovarů se pomalu blíží loňským hodnotám

5. srpen 2021  České nápoje   komentáře (0)  642 x

Česká pivovarnická scéna se na začátku léta začala pomalu stabilizovat. V červnu už segment čepovaného piva při meziročním srovnání dosáhl téměř hodnot z let před příchodem pandemie, tuzemský celkový výstav je ale stále za prvních šest měsíců nižší o 549 191 hl než v roce 2020. Na dorovnání ztrát z prvního čtvrtletí nestačil ani export, který od ledna vzrostl o necelých 6%.

Měsíční výstav českých pivovarů se pomalu blíží loňským hodnotámMěsíční výstav českých pivovarů se pomalu blíží loňským hodnotám

Měnící se podmínky pro omezení restaurací a také třeba pro příjezd turistů se v Česku výrazně projevoval na různém zájmu zákazníků o druhy piva v jednotlivých měsících. Zatímco v prvním letošním čtvrtletí se produkce čepovaného piva nikdy v meziročním srovnání s rokem 2020 nepřehoupla přes polovinu (leden 16 %, únor 35 %, březen 43 %), zájem o pivo v lahvích a plechovkách byl ve stejném období v průměru vyšší o víc než deset procent (leden 109 %, únor 116 %, březen 116 %). V druhém čtvrtletí byl pak trend opačný, což potvrdila i čísla závěrečného měsíce pololetí (červen on-trade 108 %, off-trade 93 %). Kromě začátku letní sezony se letos na větším zájmu o čepované pivo mohl také projevit probíhající fotbalový šampionát.

“I na dovolené v zahraničí jsem měla možnost vidět, že pro Čechy je sledování fotbalu spojené s pitím piva téměř neodmyslitelné. Dá se tedy předpokládat, že i pro tuzemské pivovary mohla mít nejpopulárnější hra svůj příspěvek do celkových čísel produkce. My každopádně doufáme, že v druhém pololetí bude mít české pivo možnost ukázat svoji popularitu i při běžné konzumaci a že už nás nečekají žádná dramatická omezení provozu, aby ztráty na konci roku nebyly ještě výraznější”, hodnotí situaci výkonná ředitelka Svazu pivovaru a sladoven Martina Ferencová.

Letos v červnu v tuzemsku mírně klesl zájem o lahvové pivo (- 2 %) a výrazněji o pivo v plastových lahvích (- 36 %). Populárnější byly sudy (+ 9 %) a minisoudky (+ 25 %). Mezi druhy piv byl na množství nejprodávanější tradiční ležák, co do meziročního vzrůstu popularity se ale největší skok podařil pivům svrchně kvašeným (+ 136 %).

I když domácí pivní a restaurační prostředí bylo letos v první pololetí kvůli koronavirovým opatřením značně turbulentní, české pivo jako takové v roce 2021 na mezinárodní scéně přesto bodovalo. V prestižním žebříčku popularity a dobré pověsti, který pravidelně sestavuje organizace Brewers of Europe, se mu letos podařilo znovu posílit svoji reputaci a poprvé v historii se posunulo do nejvyšší kategorie s ohodnocením Excelentní.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist