Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Prazdroj loni v zahraničí mírně rostl

10. květen 2021  České nápoje   komentáře (0)  410 x

Prodeje Plzeňského Prazdroje v zahraničí loni mírně rostly. Celkově v cizině prodal přes 4,5 milionu hektolitrů piva, to je o jedno procento více než v roce 2019.

Prazdroj loni v zahraničí mírně rostlPrazdroj loni v zahraničí mírně rostl

Loňské dlouhodobé uzavření restaurací a hospod přineslo Plzeňskému Prazdroji pokles prodejů na domácím trhu o 8 procent. Tedy zhruba o 111 milionů piv na 6,69 milionu hektolitrů. V zahraničí se mu naopak meziročně podařilo zvýšit odbyt o jedno procento a prodal přes 4,5 milionu hektolitrů piv.

„Výsledky odrážejí unikátnost české pivní kultury s vysokým podílem čepovaného piva. Omezení gastroprovozů proto výrazně poznamenalo naše výsledky na domácím trhu. Naopak v zahraničí dominuje mnohem více balené pivo, a covid proto na export neměl takový vliv. Samozřejmě i v zahraničí se snížily prodeje piva v tancích a sudech, ale zájem o balené pivo vzrostl výrazně, a to mnohem víc než v tuzemsku, konkrétně o 17 %,“ ‘říká generální ředitel Plzeňského prazdroje Grant Liversage. „Když ale vezmu všechny naše prodeje doma a v zahraničí za rok 2020 jako jeden celek, tak vidíme bohužel celkový pokles o 4,2 %. Kompletní prodeje Prazdroje v loňském roce na trzích doma i v zahraničí tak jen mírně přesáhly 11 milionů hektolitrů,‘‘ doplňuje Grant Liversage.

Čistý export Plzeňského Prazdroje loni vzrostl o 1,5 % na 1,82 milionu hektolitrů piva. „Nejsilnějšími obchodními teritorii pro nás zůstávají Slovensko, Německo a Polsko,“ vysvětluje Jiří Soukup, který má export Prazdroje na starosti.

Export ležáku Pilsner Urquell, který se vyrábí pouze v Plzni a odtud se vyváží do více než 50 zemí světa, koronavirová krize postihla výrazně, jeho vývoz klesl o 6,3 % na 1,1 milionu hektolitrů. Celkem se tak loni prodalo v tuzemsku i ve světě 2,4 milionu hektolitrů plzeňského ležáku, tedy o zhruba 10 % méně než v roce 2019. „Dlouhodobě dbáme na to, aby se Pilsner Urquell za hranicemi prosazoval zejména v hospodách a restauracích, kde jsme před koronavirem masivně školili výčepní, aby se dokázali o pivo správně postarat a dopřát zahraničním milovníkům piva stejný zážitek jako mají tuzemští pivaři. V tom pokračujeme i po dobu pandemie, i když jsme vše ve valné většině museli přesunout do online prostředí,“ doplňuje Kamil Růžek, obchodní sládek Prazdroje pro exportní trhy.

Celkový objem piva, které Prazdroj prodává v zahraničí, je součtem piva vyvezeného a piva vyrobeného v zahraničních licencích. V tomto případě se jedná jen o Velkopopovického Kozla, jeho prodeje v licenci loni zůstaly na úrovni roku 2019 v objemu 2,7 milionu hektolitrů.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist